آغاز اقدامات ضدپاندمی در جمهوری چک

وزیر بهداشت جمهوری چک در پی افزایش انتشار ویروس کرونا در کشور، از اهداف ضدکرونایی خود خبر داد و اعلام کرد مقررات سختگیرانه‌تری برای رویدادهای جمعی و حضور در مکان‌های عمومی اعمال خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا یک بار دیگر با سرعتی بسیار بالا در جمهوری چک مردم را به خود آلوده می‌کند که همین امر مقامات کشوری را طی چند جلسه پی در پی برای ارائه استراتژی‌های جدید گرد هم آورده است. در نهایت، وزیر بهداشت کشور اعلام کرد که به زودی محدودیت‌های جدیدی را بر روابط مردم اعمال خواهد کرد و از تجمع بیش از حد شهروندان در مکان‌های عمومی جلوگیری به عمل خواهد آمد. مسابقات ورزشی و رویدادهای مختلف شهری مرکز توجه وزیر بهداشت کشور چک است که در آن‌ها تجمع بیش از هزار نفر در فضاهای سرپوشیده و دو هزار نفر برای مکان‌های سر باز ممنوع خواهد بود.

علاوه بر این، اگر یک رویداد عمومی در مکان کوچکی برگزار شود، آن‌گاه تنها ۱۰ نفر در فضای سرپوشیده و ۵۰ نفر در فضای باز اجازه حضور دارند که این کار نیز مستلزم وجود صندلی‌هایی برای نشستن تمام اعضا شرکت‌کننده است. البته بعضی از مکان‌ها نظیر نمایشگاه‌ها، بازارها و پارک‌ها از این قانون مستثنی هستند و تنها استفاده از ماسک و رعایت فاصله دو متری در آن‌ها ضروری است. البته در این مکان‌ها نیز افراد هنگام رفت و آمد و ترک محل نشستن خود باید از رعایت فاصله معین با سایرین مطمئن باشند.

جالب است بدانید که وزیر بهداشت کشور چک اعلام کرده که مقررات فوق برای نقاط مختلف کشور متفاوت است چرا که نرخ شیوع بیماری در هر شهر با دیگری فرق می‌کند. در مناطقی با شیوع کمتر ویروس کرونا، مقامات محلی می‌توانند با توجه به شرایط مقررات را تغییر دهند یا حتی محدودیت‌های بیشتری به آن‌ها بیافزایند. در هر حال، استفاده از ماسک و رعایت فاصله حداقل یک متر و ۵۰ سانتی‌متری در سراسر کشور اجباری خواهد بود که مقامات رسمی در بعضی از شهرها حتی این فاصله را به دو متر افزایش داده‌اند.

کد خبر 446622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.