افزایش تولید زباله‌های بیمارستانی در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از افزایش تولید زباله در بیرجند در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: تولید روزانه زباله در بیمارستان‌های بیرجند از سه تن به ۵.۵ تن افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، احمد لطایفی، اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین سه تن زباله از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، تأمین اجتماعی و بیمارستان ارتش بیرجند جمع‌آوری می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت میانگین به پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم افزایش یافته و در برخی بیمارستان‌ها افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: افزایش زباله بیمارستانی باعث افزایش هزینه‌های دفع شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شده است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا تعاملاتی با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص دفع رایگان زباله‌های بیمارستانی داشته‌ایم، افزود: ابتدای امسال و در بازدید شهردار بیرجند از بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به مدت سه ماه هزینه دفع زباله‌های بیمارستانی رایگان انجام شد.

لطایفی با تاکید بر اینکه دفع زباله‌های بیمارستانی در سایت شهرداری بیرجند با رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی مراکز بهداشت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود، تصریح کرد: همواره زباله‌های بیمارستانی با عملیات آهک و خاک پاشی دفن می‌شد، اما با شیوع ویروس کرونا محلول خاک و آهک را افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دفع زباله‌های بیمارستانی به صورت ساعتی انجام می‌شود در صورتی که قبلاً این کار روزانه انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع این ویروس، تولید زباله در شهر بیرجند نیز روزانه به ازای هر نفر از نیم کیلوگرم به ۷۵۰ گرم افزایش یافته که این موضوع هزینه دفع زباله‌ها را افزایش داده است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از شهروندان خواست با توجه به شیوع کرونا از رهاسازی ماسک و دستکش با توجه به آلودگی احتمالی به کرونا در سطح شهر خودداری کنند چرا که این اقدام خطرات بسیاری برای سلامتی همشهریان دارد.

کد خبر 446614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.