سوءمدیریت حاکم بر زاینده‌رود را تمام کنید

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درخواست ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر این است که یک بار برای همیشه دولت برای رفع سوءمدیریت حاکم بر حوضه آبریز زاینده‌رود اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بستن زاینده‌رود به امری عادی برای مدیرانی تبدیل شده که غرق در سوءمدیریت حوضه هستند، اظهار کرد: این افراد توان اداره این حوضه آبریز را ندارند و هرگاه به تنگنایی برمی‌خورند بدون در نظر گرفتن تبعات آن، اقدام به بستن زاینده‌رود می‌کنند.

وی با بیان اینکه سوءمدیریت استانی، منطقه‌ای و کشوری، این حوضه آبریز را از زنده‌رود تبدیل به کشته‌رود و قتلگاه صدها هزار آبزی آن کرده، افزود: دائمی بودن زاینده‌رود مطالبه‌ای بحق است اما حتی برای تنظیم مصالح مصرفی حوزه‌های مختلف آن نیز هنوز رویکرد مناسبی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعد از سپری شدن ۲۰ سال بحران جدی زاینده‌رود، حداقل باید نگاهی انسانی بر مدیریت آن حاکم باشد و یک تمرین مدیریتی برای مدیریت حوضه آبریز آن انجام می‌شد.

وی ادامه داد: درخواست ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر این است که یک بار برای همیشه دولت برای رفع سوءمدیریت حاکم بر حوضه آبریز زاینده‌رود اقدام کند.

محمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری‌های اصفهان توانایی ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز مدیریت شهری را داشت اما اکنون در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد.

وی افزود: از شهردار و استاندار اصفهان توقع مداخله در وضعیت این دانشگاه را داریم تا بار دیگر به پویایی و نشاط لازم رسیده و بتواند توانمندسازی مدیریت شهری را در قالب یک مرکز آکادمیک دنبال کند.

کد خبر 446607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.