۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
جمع‌آوری متکدیان میاندوآب

سرپرست شهرداری میاندوآب با اشاره به اینکه برخورد جدی با پدیده تکدی‌گری در دستور کار این شهرداری قرار گرفته، گفت: طرح جمع‌آوری و برخورد با متکدیان به طور جدی توسط اکیپ گشت شهری متشکل از نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری در این شهر آغاز شده ‌است.

به گزارش ایمنا، وحید اصغری‌پور با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی و اداره بهزیستی میاندوآب در ساماندهی متکدیان اظهار کرد: پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی، پاسداری از حقوق عامه و پیشگیری از بروز جرایم مرتبط با معضل تکدی‌گری از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه هیچ موفقیتی در مبارزه با ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و به طور کلی مسائل مدیریت شهری بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست، افزود: شهروندان باید بدانند که مساله تکدی‌گری بسیار جدی است و غفلت از این بحران در آینده، شهر را با آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های زیادی مواجه می‌کند.

سرپرست شهرداری میاندوآب با اشاره به اجرای این طرح برای اولین بار در سال‌جاری پس از شیوع کرونا، بیان کرد: افزایش سرقت، مخدوش شدن چهره شهر با پرسه متکدیان افزایش می‌یابد که باید شهروندان نیز با احساس مسؤولیت در خودداری از کمک به آنان با این پدیده مقابله کنند.

اصغری‌پور با اشاره به آموزه‌های اسلامی در خصوص کمک به همنوعان، گفت: باید کمک به افراد مستضعف و نیازمند از طریق دستگاه‌ها و کانال‌های معتبر و مورد اطمینان صورت گیرد تا از رشد متکدیان در سطح شهر جلوگیری شده و به نیازمندان واقعی کمک شود.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از افراد با استفاده از حس انسان دوستی مردم، تکدی گری را به پیشه و شغل خود تبدیل کرده و حتی به صورت ساماندهی شده از صبح تا شب مشغول این کار هستند.

سرپرست شهرداری میاندوآب تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه‌های مربوطه در ساماندهی متکدیان، باید در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر مجتمع اردوگاهی احداث شود، اما با توجه به جمعیت ۱۳۵ هزار نفری شهر میاندوآب این موضوع مشمول شهرداری این شهر نمی‌شود و با توجه به محدودیت‌های موجود در منابع مالی و بودجه داخلی شهرداری، نیاز است مکانی جهت استفاده به عنوان مجتمع اردوگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با تکدی‌گری فراهم شود.

اصغری‌پور با بیان اینکه دو باب گرمخانه مجزا برای آقایان و بانوان در بوستان‌های هادی و ساحلی این شهر ایجاد شده است ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت مسئله گسترش تکدی‌گری در سطح شهر و لزوم اتخاذ سیاست مناسب در راستای مدیریت این آسیب اجتماعی باید تمامی نهادهای مرتبط پای کار باشند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و نصب بنر در سطح شهر جهت آگاه‌سازی شهروندان در خصوص آسیب‌های اجتماعی ناشی از گسترش تکدی‌گری و جلب مشارکت شهروندان در جهت برخورد جدی با این مسئله، اظهار کرد: شهر میاندوآب جزو شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر است و برنامه‌های اجرایی این شهر تنها در سطح شناسایی و ساماندهی محدود می‌شود، چرا که به دلیل نبود مجتمع‌های اردوگاهی جهت اسکان افراد شناسایی شده نمی‌توان اقدامی در جهت ساماندهی و اسکان آنها انجام داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 446606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.