راه اندازی مراکز توانمندسازی بانوان در مناطق کم برخوردار کرمانشاه

شهردار کرمانشاه گفت: مراکز توانمندسازی بانوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بین بانوان مناطق کم‌برخوردار شهر کرمانشاه احداث شده است و قصد داریم در آینده با گسترش این مراکز زمینه اشتغال بانوان را در کرمانشاه را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید طلوعی در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز توانمندسازی بانوان کرمانشاه محله دولت آباد اظهار کرد: شهر کرمانشاه دارای ۸۸ محله است که قصد داریم در کل شهر سرای محله را راه اندازی کنیم که مردم محلات برای امور مختلف خود تصمیم گیری کنند.

وی گفت: با افتتاح این گونه مراکز در محلات و تعریف کارکرد مناسب برای آن می‌خواهیم مدیریت محلات شهری را به مردم واگذار کنیم و اجازه بدهیم مردم مشکلات خود را رفع کنند.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم به بهترین شکل می‌توانند مشکلات محلات خود را شناسایی کرده و آن را رفع کنند، چرا که در سابقه کشور نیز شاهد نتایج بسیار موفقی از این نوع مدیریت به وسیله مردم هستیم.

وی اضافه کرد: شهر کرمانشاه شهری زنده و فعال است و مدیران شهری امروز تنها به فکر آبادانی و سازندگی شهر هستند که در این راستا ساماندهی محلات حاشیه نشین را به طور جدی در دستور کار داریم.

طلوعی اضافه کرد: مراکز توانمندسازی بانوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بین بانوان مناطق کم‌برخوردار شهر کرمانشاه احداث شده است و قصد داریم در آینده با گسترش این مراکز زمینه اشتغال بانوان را در کرمانشاه را فراهم کنیم.

جمعیت ۲۵۰ هزار نفری ساکن در محلات حاشیه شهر

در ادامه فصل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۲۵۰ هزار نفری ساکن در محلات حاشیه شهر کرمانشاه، گفت: مسئولان و نمایندگان باید پیگیر اختصاص ردیف اعتباری در بودجه سالانه برای رفع اساسی مشکلات این محلات باشند.

وی افزود: بارها به مسئولان مختلف استان پیشنهاد داده‌ایم و از همه و به ویژه نمایندگان استان خواسته‌ایم تا تلاش کرده و ردیف اعتباری را برای محلات حاشیه نشین کرمانشاه در بودجه سالانه لحاظ کنند.

فرماندار کرمانشاه جمعیت حاشیه نشین شهر را بیش از ۲۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت با احتساب افراد ساکن در بافت‌های فرسوده به حدود ۴۱۲ هزار نفر می‌رسند که مشکلات متعدد در حوزه زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و… دارند.

وی تصریح کرد: در کنار اقدامات عمرانی و زیربنایی در محلات حاشیه نشین، از سال ۱۳۹۳ طرح مطالعاتی با همکاری استانداری و جهاد دانشگاهی آغاز کردیم که هم اکنون کار تدوین آن به پایان رسیده و برای اجرای آن نیازمند تأمین اعتبارات هستیم.

رنجبر افزود: اینگونه باید تداوم یابد و دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها و … نیز باید وارد میدان شوند و هر اقدامی که به توسعه فرهنگی و اجتماعی این محلات منجر می‌شود را در دستور کار قرار دهند.

توانمندسازی بانوان در محلات

مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران، توانمندسازی بانوان محلات حاشیه شهر کرمانشاه را مهمترین هدف راه اندازی این مرکز عنوان کرد و افزود: برنامه داریم بانوان این محلات را در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توانمند کنیم.

وی افزود: در این مراکز کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در هشت رشته و به صورت رایگان برای بانوان حاشیه نشین برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با رایزنی صورت گرفته با صندوق کارآفرینی امید قرار شد تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار گیرد تا بتوانند با توجه به آموزش‌هایی که دیده اند، تولید محصول داشته باشند

وی افزود: همچنین برای ایجاد بازارچه‌های فصلی محلی برای فروش محصولات تولیدی این بانوان برنامه ریزی کرده‌ایم تا از این طریق به تکمیل چرخه درآمدزایی آنها کمک کنیم.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در کنار کلاس‌های آموزشی، کلاس‌های مشاوره خانواده و نیز تربیت کودک هم برای بانوان در این مراکز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تداوم راه اندازی این مراکز در سایر محلات حاشیه شهر کرمانشاه، گفت: در گام بعدی این مراکز در محلات کرناچی و حکمت آباد راه اندازی می‌شود.

ارائه تسهیلات به بانوان

طیب حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه هم در این مراسم اظهار کرد: در راستای توانمندسازی این محلات که به لحاظ امکانات جزو محلات کم برخوردار شهر محسوب می‌شوند، شورای شهر و شهرداری اقدامات خوبی را در ابعاد مختلف آغاز کرده اند.

وی افزود: یکی از این اقدامات بحث راه اندازی مراکز توانمندسازی بانوان است که امروز نخستین مرکز آن در محله دولت آباد افتتاح می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: در این مرکز قرار است آموزش‌های کاربردی در قالب کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف و به صورت رایگان برگزار شود تا بانوان محلات حاشیه نشین بتوانند تولید محصولاتی را در محیط خانه داشته باشند.

وی افزود: همچنین با بانک‌های عامل صحبت شده تا تسهیلاتی را در اختیار بانوان شرکت کننده در این کارگاه‌ها قرار دهند تا از این طریق بتوانند تولید داشته و کسب درآمد کنند.

حیدری با بیان اینکه راه اندازی این مراکز در سایر محلات حاشیه شهر کرمانشاه پیگیری می‌شود، گفت: قرار است در گام بعدی این مرکز در محله کرناچی راه اندازی شود و افتتاح آن در محلات دیگر هم پیگیری می‌شود.

مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه افتتاح و راه اندازی شد

مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه با همت معاونت فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه و با همکاری دانشگاه رازی در راستای گردآوری، ساماندهی و داده پردازی اسناد تاریخی شهر کرمانشاه، امروز ششم مرداد ماه ۹۹ در محل فرهنگسرای گل نرگس در ابتدای شهرک ژاندارمری جنب کلانتری ۲۶ آزادگان افتتاح شد.

در حاشیه افتتاح مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه نمایشگاه تاریخ ۱۱۴ ساله مطبوعات کرمانشاه نیز افتتاح شد

نمایشگاهی تحت عنوان تاریخ ۱۱۴ ساله مطبوعات کرمانشاه در گالری فرهنگسرای گل نرگس و در حاشیه آئین افتتاح مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه آغاز بکار کرد.

در حاشیه افتتاح مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه، نمایشگاهی تحت عنوان تاریخ ۱۱۴ ساله مطبوعات کرمانشاه در گالری فرهنگسرای گل نرگس آغاز بکار کرد که بخشی از مطبوعات قدیمی را در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهد و با چهره‌های روزنامه نگاران شهیر و اصحاب رسانه مکتوب و ادبای کرمانشاهی آشنا می‌سازد.

شایان ذکر است، این نمایشگاه از ششم مهر ماه تا ۱۵ مهرماه همه روزه به غیر از روزهای تعطیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۴ دایر است.

کد خبر 446605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.