شورای راهبری طرح جامع در اصفهان تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای راهبری برنامه جامع شهر اصفهان در شهر تشکیل و شورای شهر به عنوان نماینده مردم ریاست آن را برعهده دارد،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجلیل از جانفشانی رزمندگان و نقش تعیین کننده رزمندگان اصفهان است که بر زبان تمام سخنرانان کشور جاری می‌شود.

وی افزود: حماسه‌آفرینی سال‎‌های دفاع مقدس درس‌های بزرگی برای ملت ایران از جمله توکل بر خدا، پیروی از راه اهلبیت (ع)، رجحان منافع عمومی بر مصلحت شخصی و همکاری در بهبود شرایط زندگی عزتمندانه مردم است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از مهم‌ترین مصادیق همیاری و تعاون مردم، بهبود شرایط زندگی در شهر و کمک به آبادانی، نشاط و سرزندگی شهر اصفهان است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر در جهت ایجاد زمینه‌های مشارکت اقشار مختلف مردم در آبادانی و ایجاد نظم بیشتر و در راستای تأمین زیرساخت‌ها، بحث تدوین طرح جامع شهر اصفهان مطرح شده است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران تدوین طرح جامع اصفهان، ادامه داد: اولین طرح جامع شهر اصفهان مربوط به سال ۱۳۳۷ است که توسط مشاورین آلمانی معروف به کُکس انجام شد و آخرین طرح جامع مصوب نیز مربوط به سال ۶۷ می‌شود که تاکنون ۳۲ سال از آن گذشته و براساس آن طرح‌های تفصیلی تبیین شده است.

معین اضافه کرد: برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین امروز در دستور کار است که با انتخاب اصفهان به عنوان پایلوت تهیه برنامه جامع در کشور، آغاز شده و مهم‌ترین ویژگی آن عبارت است از مشارکت محور بودن، مشکل سو بودن، راهبردی بودن، فضایی بودن و همچنین برای اولین بار مشاور به جای تصمیم گیری قطعی در فرایند تبیین طرح، نقش تسهیلگر را دارد.

وی با بیان اینکه شورای راهبری نیز در شهر تشکیل و شورای شهر به عنوان نماینده مردم ریاست آن را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: خروجی این برنامه‌ها شامل برنامه راهبردی، عملیاتی، نقشه‌های پهنه بندی، نظام اجرای پایش برنامه‌ها می‌شود و این روزها قسمت اول برنامه تحت عنوان برنامه تشخیص که شامل شناخت و تحلیل چشم انداز و دستور کار این برنامه با مشارکت مردم، نخبگان، متخصصان، مدیران و کارشناسان حوزه‌های مختلف است، به پایان رسیده است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این برنامه مراتب تصویب در سطح کلان کشور و در شورای عالی شهرسازی و معماری را طی خواهد کرد و با انتخاب مشاور، وارد فاز دوم برنامه یعنی تجویز خواهیم شد.

وی ادامه داد: این برنامه سرنوشت و آینده شهر را در بخش‌های مختلف رقم خواهد زد بنابراین به مطالعه و پیگیری مدیریت ارشد استان، مدیریت شهری و به خصوص نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر را نیاز دارد.

کد خبر 446604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.