طراحی دوباره یک مکان تاریخی در لیتوانی

برنامه‌ریزان کلایپدا، شهری در لیتوانی، تپه جوناس در یکی از مکان‌های تاریخی شهر را از نو طراحی و آن را به مکانی برای برگزاری رویدادهای مختلف، مسابقات ورزشی و مراکز تفریحی تبدیل کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تپه معروف و بسیار محبوب جوناس در شهر کلایپدا در تمام طول سال میزبان رویدادهای مختلف و جشن‌های سنتی است که این روزها تغییرات بزرگی را تجربه می‌کند. مقامات رسمی از مدت‌ها پیش طراحی دوباره این تپه را آغاز کرده و امکانات جدیدی را برای برگزاری رویدادها، فعالیت‌های تفریحی و مسابقات ورزشی به آن افزوده‌اند. تکمیل پروژه جدید از مدت‌ها پیش آغاز شده است و در آینده‌ای نزدیک به پایان می‌رسد. تپه فوق یادگار دوران جنگ جهانی دوم است و وقایع تاریخی زیادی در آن به وقوع پیوسته است. به همین دلیل، مقامات رسمی کلایپدا در نظر دارند به بهترین شکل ممکن آن را بازسازی و از این طریق یاد تاریخ گذشته را در ذهن مردم زنده کنند.

بیشتر تغییرات اعمال شده در بازسازی تپه تاریخی کلایپدا در بخش فرهنگی صورت گرفته است؛ یک بالکن بزرگ به عنوان زمین بازی برای جذب کودکان احداث شده است و در آینده‌ای نزدیک آبنمایی زیبا، یک سالن بزرگ برای برگزاری رویدادهای مختلف در فضای باز، پارک‌های کوچک و یک باشگاه ورزشی نیز نقاط مختلف مکان جدید را در بر خواهد گرفت تا بازدیدکنندگان با سلیقه‌های مختلف و در تمام سنین را به خود جذب کند. جالب است بدانید که تمام امکانات و فضاهای عمومی منطقه مجهز به اینترنت پرسرعت هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند به طور رایگان از خدمات آن بهره‌مند شوند.

این‌ها تنها بخشی از پروژه‌های جدید شهردار کلایپدا برای احیای مکان تاریخی شهر است؛ مقامات در نظر دارند پس از پیاده‌سازی تمام برنامه‌های خود، طرح‌های جدیدی برای احداث پیاده‌راه‌ها، سواحل تفریحی و مسیرهای دوچرخه‌سواری در امتداد جریان آب رودخانه ارائه دهند. پیش‌از این نیز، سطل‌های زباله هوشمند، مراکز تفریحی، فضاهای سبز متعدد و پارک‌های کوچکی احداث شده و گرایش مردم به بازدید از این تپه باستانی را به طور چشمگیری افزایش داده بود.

کد خبر 446602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.