۳۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در قم احداث می‌شود

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم از احداث ۳۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در قم خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح در خیابان‌های صدوقی و ۱۹ دی تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت توسعه استفاده از دوچرخه به‌ویژه در کلان‌شهرها، اظهار کرد: طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو چندهفته‌ای بوده که در شهر قم با حضور مسئولان آغاز شده و در ادامه با مشارکت مردم برگزار می‌شود.

وی تصویب طرح جامع دوچرخه در شهر قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته برای توسعه استفاده از دوچرخه تلاش‌هایی صورت گرفته بود که برای داشتن نقشه راهی برای این مهم، مطالعات طرح جامع دوچرخه صورت گرفت و این طرح مورد تصویب شورای ترافیک استان قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در این طرح احداث ۳۵۰ کیلومتر مسیر اختصاصی ویژه دوچرخه در افق ۱۰ ساله در شهر قم با برش‌های بودجه‌ای پیش‌بینی‌شده است که ما به دنبال احداث مسیرهایی ایمن با توجه به دغدغه مردم در این زمینه هستیم.

وی استفاده از دوچرخه را مؤثر در سلامت افراد جامعه، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت دانست و ادامه داد: متأسفانه موتورسیکلت نقش پررنگی در حوادث و تصادفات شهری قم دارد که در این زمینه استفاده از دوچرخه می‌تواند تصادفات جرحی و فوتی را به شدت کاهش دهد.

ذاکریان از آغاز احداث مسیرهای ویژه دوچرخه در شهر قم از دو ماه آینده خبر داد و یادآور شد: خیابان ۱۹ دی و بلوار شهید صدوقی از ابتدای ورزشگاه شهید حیدریان تا میدان مفید با رعایت تمام ضوابط و مباحث فرهنگی آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در تلاشیم استفاده دوچرخه را جایگزین موتورسیکلت کنیم، اضافه کرد: پویش‌هایی در کنار اقدامات عملی برای فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه آغاز شده و از بستر فضای مجازی به دنبال اشاعه و فرهنگ‌سازی این اقدام در قم هستیم.

کد خبر 446600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.