آرمان بار دیگر به اتهام قتل غزاله به قصاص محکوم شد

آرمان پسری که از ۷ سال قبل به اتهام قتل غزاله، دختر مورد علاقه‌اش در زندان به سر می‌برد و یک‌بار هم تا پای چوبه دار رفته، باز هم در این پرونده گناهکار تشخیص داده شد و به قصاص محکوم شد.

به گزارش ایمنا آرمان متهم است در سال ۹۲ غزاله را به قتل رسانده است؛ جسد غزاله هرگز پیدا نشد و آرمان که نزد دوستش به قتل اعتراف کرده بود پس از مدتی اعتراف خود را پس گرفت و گفت غزاله را زنده در کنار سطل زباله رها کرده است.

ماجرای آرمان و غزاله

در بهمن سال ۹۲ غزاله پس از رفتن به خانه آرمان به طرز عجیبی ناپدید شد. آرمان و غزاله در سفری که خانواده‌هایشان به ترکیه داشتند با یکدیگر آشنا و به هم علاقه‌مند شده بودند. ارتباط آن‌ها بعد از برگشت به ایران ادامه داشت و ناپدید شدن یکباره غزاله مأموران را به آرمان که در آن زمان کمتر از ۱۸ سال داشت، مشکوک کرد. آرمان بازداشت شد و درحالی‌که مأموران در اتاقش لکه‌های خون کشف کرده بودند، اعتراف کرد با غزاله درگیر و باعث مرگ او شده است.

او در اعترافاتش گفت: من و غزاله می‌خواستیم ازدواج کنیم. روز حادثه وقتی پدر و مادرم نبودند، او را به خانه دعوت کردم، گفت می‌خواهد برای زندگی به خارج از کشور برود و بهتر است رابطه‌مان را با هم تمام کنیم. از دستش عصبانی شدم من او را هل دادم که سرش به کنار تخت برخورد کرد. سپس چند ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم. من که ترسیده بودم جنازه را داخل یک چمدان گذاشتم و در خیابان رها کردم.

با وجود اعترافات آرمان، تلاش‌ها برای کشف جسد غزاله نتیجه نداشت. حتی چند مرتبه به دستور بازپرس جنایی مراکز انتقال و بازیافت زباله جست‌وجو شد، اما ردی از دختر جوان به دست نیامد. آرمان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این بار ادعا کرد قتلی در کار نیست و دختر مورد علاقه‌اش بر اثر یک حادثه جان باخته است.

او گفت غزاله در پله‌ها پایش سر خورد و به زمین افتاد و او هم از ترس جسدش را در چمدان قرار داد و بیرون برد. آرمان مدتی بعد در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم و این رأی پس از تأیید در دیوان عالی کشور آماده اجرا شد. این در حالی بود که پسر جوان در زندان درس خواند و علاوه بر گرفتن مدرک مهندسی کامپیوتر، در کنکور کارشناسی ارشد در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس قبول شد.

فرصت اولیای دم به آرمان

با گذشت ۶ سال از این ماجرا و در حالی که هنوز جسد غزاله پیدا نشده بود آرمان پای چوبه دار رفت اما پدر و مادر غزاله به او فرصت دیگری دادند تا شاید بگوید جسد دخترشان را کجا مخفی کرده است. اما در همین حال وکیل آرمان با توجه به اینکه جسد غزاله پیدا نشده و همچنین با طرح این موضوع که خانواده غزاله چند ماه بعد از ماجرای قتل دخترشان از دانشگاه برای وی مرخصی تحصیلی گرفته بودند و فیسبوک وی بار دیگر بازگشایی شده بود مدعی بی گناهی موکلش شد و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد.

محاکمه مجدد آرمان

پرونده قتل غزاله به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی فرستاده شد و آرمان روز ۲۲ شهریورماه امسال بار دیگر محاکمه شد. در این جلسه نماینده دادستان به شبهات پرونده اشاره کرد و گفت: متهم به قتل اعتراف کرده و به یکی از دوستانش هم گفته مرتکب قتل شده است، اما کشف نشدن جسد باعث ایجاد شبهه شده است.

نماینده دادستان گفت: اعلام شده که قضات صادرکننده رأی قصاص رأی‌شان را پس گرفته‌اند اما این طور نیست. بلکه چون وکیل سابق مقتول مدعی شده بود مدارک جدیدی در پرونده پیدا شده، خواستار بررسی بیشتر پرونده شدند. وی درباره ماجرای دفترچه بیمه و دانشگاه مقتول نیز گفت: این موارد به دقت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد غزاله زنده نیست.

در ادامه، اولیای دم خواستار قصاص قاتل فرزند خود شدند و سپس نوبت به آرمان رسید تا از خود دفاع کند. او گفت: من اتهام قتل‌عمدی را قبول ندارم. من و غزاله مشکلی با هم نداشتیم. آخرین مرتبه‌ای که او به خانه مان آمد، بعد از خداحافظی متوجه شدم در راه‌پله افتاده است. او را داخل خانه آوردم. وضعیت خوبی نداشت و نفس نمی‌کشید. ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم. آن زمان سنم کم بود. حتی به فکرم نرسید که با اورژانس تماس بگیرم. به همین دلیل بدون اینکه متوجه کارهایم باشم، او را داخل کیسه گذاشتم و در سطل زباله‌ای انداختم. آن زمان فقط می‌خواستم او را از خانه‌مان دور کنم اما بعد پشیمان شدم.

آرمان درباره حرف‌هایی که به دوستش درباره قتل غزاله زده بود گفت: با دوستم تماس گرفتم و گفتم دعوایمان شده اما او باور نکرد. اما وقتی گفتم او را کشته‌ام باورش شد. بعد از این حادثه شرایط سختی داشتم و خیلی اذیت شدم و به همین دلیل به دروغ اعتراف کردم که غزاله را کشته‌ام. اما واقعیت این است که من بی‌گناهم. ما با هم مشکلی نداشتیم. قبلاً هم با هم قهر کرده بودیم اما زود آشتی کرده بودیم.

با پایان جلسه دادگاه و بعد از چند روز شور در نهایت قضات شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران آرمان را در قتل عمدی غزاله مجرم شناخته و او را مسئول اعمال خود تشخیص دادند، به این ترتیب برای دومین بار رأی بر قصاص صادر شد. در صورت اعتراض آرمان، پرونده در دیوان عالی کشور رسیدگی خواهد شد. این تنها ادعایی است که آرمان در مقابل هیأت قضائی داشت اما اینکه جسد کجاست، هنوز هم مشخص نیست و در این دادگاه نیز باز هم مشخص نشد.

کد خبر 446586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    14 3
    چه غم انگیز
  • رعنا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    39 3
    ای کاش آرمان می گفت جسد کجاست و هر کمکی می تونست به پدر و مادر غزاله می کرد این جوری داغی هم از دل این خانواده بر می داشت امیدوارم غزاله هر جا که هست آروم باشه و روح اش شاد
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    39 4
    ای کاش واقعیت را میگفت .بودن شک باز هم یه عده هشتک بی گناهی آرمانو میزنن
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    31 4
    دروغ میگه
  • US ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    51 4
    پدر و مادر قاتل مي تونن نقش مهمي تو اين مواقع ايفا كنن، همدردي خانواده قاتل با خانواده مقتول، كه تنها فرزندشون رو از دست دادن و حمايت نكردن از مجرم كه چه سهوا و چه عمدا باعث اين ماجرا شده، قطعا مرحمي بر دل خانواده داغديده خواهد بود همه ميگن لذتي كه در عفو هست در انتقام نيست. از طرفي ،تا جاي كسي نباشي، نمي توني قضاوتش كني تنها فرزند رو اينجوري از دست بدي كه حتي قبري ازش نباشه، واقعااااااا دردناكه بي انصاف نباشيد.