حمایت از خانواده‌های زندانیان باید هدفمند باشد

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان با تاکید بر حمایت‌های هدفمند مبتنی بر آموزش به خانواده زندانیان گفت: در این انجمن علاوه بر پرداخت‌های جزئی خیران، گروه‌های مردمی و جهادی، آموزش‌هایی نیز به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، جبار باقری در هجدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز، اظهار کرد: افرادی که مرتکب جرم و بزه می‌شوند به عنوان زندانی از خدمات و حمایت‌های حاکمیتی برخوردار خواهند شد اما خانواده‌های آنان بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند به دلیل تأثیرات سو ناشی از زندانی شدن نان آور خانواده، با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان از طریق مددکارانی که در زندان‌ها مستقر هستند جویای احوال خانواده‌ها می‌شوند و با شناسایی خانواده‌های نیازمند حمایت تا ۶ ماه رقمی به عنوان مستمری به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود تا آنها تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قرار گیرند.

باقری اظهار کرد: هر هفته برای خانواده‌های زندانیان در محل انجمن جلسات آموزشی برگزار می‌شود هرچند اکنون به دلیل شرایط کرونا آموزش‌ها به صورت گسترده امکانپذیر نیست اما به طور محدود ادامه دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان گفت: پرداخت مستمری به خانواده زندانیان، هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی و ودیعه مسکن از جمله مواردی است که برای خانواده‌های زندانیان انجام می‌شود.

باقری درباره اقدامات انجمن در خصوص بازماندگان از تحصیل افزود: فرزندان خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان بسیار مهم است و اکنون در کنار پرداخت مستمری به خانواده زندانیان، مبلغی مجزا به صورت ماهانه برای فرزندان در حال تحصیل پرداخت می‌شود.

وی درباره آزاد سازی زندانیان تصریح کرد: هرچند متولی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه است اما با توجه به تمایل خیران در این زمینه، اقداماتی برای آزادی زندانیان و بازگشت به خانواده انجام می‌شود، در سال گذشته، ٩٧ زندانی با پرداخت ٧۶٧ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان افزود: برخی خانواده‌ها نیازمند مشاوره‌های حقوقی و روانشناسی هستند بنابراین در این خصوص حضور مشاوران به عنوان حلقه‌های حساس خدمت‌رسانی در انجمن ایجاد شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، هجدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز با حضور نماینده دادستان کل کشور، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرعامل صنایع فرش دستبافت ایران، اعضای انجمن حمایت زندانیان و جمعی از خیران برگزار شد.

کد خبر 446582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.