تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مددجویان پرخطر بهزیستی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع واکسن آنفلوانزا بین ۸۰ هزار مددجوی تحت پوشش این سازمان در مراکز نگهداری شبانه‌روزی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا با بیان اینکه ۸۰ هزار مددجوی ساکن در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سازمان بهزیستی مشمول دریافت رایگان واکسن آنفلوانزا هستند، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی کمیته علمی کشوری آنفلوانزا و با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین واکسن در کشور وجود دارد، توزیع این واکسن برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه اولویت دریافت کنندگان واکسن آنفلوانزا بر اساس در معرض خطر بودن افراد مختلف خواهد بود، افزود: بر این اساس کسانی که در اولویت یک قرار دارند و در درجه اول اهمیت هستند می‌توانند این واکسن را به طور رایگان دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر این اساس پرسنل و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولین جسمی حرکتی که در مراکز شبانه‌روزی معلولین در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، افراد دارای معلولیت ذهنی و بیماران روانی مزمنی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولین و بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند می‌توانند واکسن آنفلوانزا را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی همچنین کودکان دارای سرپرست غیرموثر که در مراکز شبانه‌روزی و مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، همچنین آسیب دیدگان اجتماعی که در مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی تحت حمایت قرار دارند را از دیگر افرادی ذکر کرد که می‌توانند به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: بنابراین تمام مددجویان سازمان بهزیستی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و نسبت به ابتلاء به آنفلوانزا و همچنین کرونا پرخطر تلقی می‌شوند امسال به صورت رایگان این واکسن را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 446577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.