شهرداری اصفهان آماده همکاری با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری به عنوان بزرگترین حامی صنعت گردشگری در استان اصفهان در هر زمینه‌ای آمادگی همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی گردشگری، اظهار کرد: صنعت پیشتاز گردشگری راهکاری برای دستیابی جوامع به رشد فراگیر اقتصادی، توانمند سازی شهروندان به واسطه ایجاد اشتغال، حفظ محیط زیست، حفظ و اشاعه هویت و فرهنگ بر اساس سنت و ارسال پیام صلح و دوستی به ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه در بیشتر کشورها اقتصاد ملی به صنعت گردشگری آن کشور وابسته است و کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، اضافه کرد: ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و مشارکت عامه مردم در این بخش می‌تواند روزنه‌ای در مسیر شکوفایی شهر ایجاد کند. اصفهان از شناخته شده ترین شهرها در بین گردشگران داخلی و خارجی است. اغلب گردشگرانی که برای تماشای بناهای تاریخی یا فرهنگ ایرانی به کشورمان سفر می‌کنند، ابتدا به اصفهان می آیند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره ظرفیت بالای استان در صنعت گردشگری، افزود: اصفهان به عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند، هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است. اصفهان با دارا بودن یک سوم صنایع دستی جهان و نیمی از صنایع دستی کشور به شهر صنایع دستی جهان مشهور است. این جایگاه اهمیت موضوع گردشگری و توریسم را برای شهر اصفهان دوچندان می‌کند.

زندآور تشریح کرد: شهرداری اصفهان به عنوان بزرگترین حامی صنعت گردشگری در استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در مجموعه مدیریت شهری توانایی ایجاد بستری نوین در توسعه گردشگری را داشته و در هر زمینه‌ای آمادگی همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد را دارد.

وی با اشاره به روز آتش نشانی از زحمات این قشر تقدیر کرد و گفت: هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ایمنی، روز قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی آتش‌نشانان پر تلاش و ترویج گران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در جامعه است. رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: آتش‌نشانان با هدف نجات جان و مال انسان‌ها از حوادث و رویدادها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای آسیب دیدگان به ارمغان آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران است، هشت سالی که شهدا، جانبازان و ایثارگران ایران اسلامی، با دلاور مردی، ایثار و گذشت خود جان و مالشان را در طبق اخلاص گذاشته و نگذاشتند خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسه، رشادت، ایثار و ازخودگذشتگی غیور مردانی است که اقتدار و استقلال امروز کشور مرهون صلابت، استقامت، پایداری و مجاهدت‌های آن‌هاست و ما باید با تمام توان در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام برداریم.

کد خبر 446571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.