۳۳ روز تمام سهم مشهدی‌ها از هوای پاک امسال

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از استقرار تنها ۳۳ روز هوای پاک در نیمه اول سال جاری در شهر مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۳ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز هوای قابل قبول و ۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، سهم شهروندان مشهدی بود.

وی افزود: در این مدت روزهایی با وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها، خیلی ناسالم و خطرناک نیز نداشتیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در مدت مشابه سال ۹۸ تنها ۲۶ روز هوای پاک در شهر مشهد ثبت شده است، خاطر نشان کرد: کلانشهرهای کشور از جمله شهر مشهد با معضل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا مواجه هستند و ابعاد مختلف زندگی شهروندان تحت‌الشعاع این خطر زیست محیطی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا برخورد با منابع آلاینده‌های زیست محیطی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مورد توجه ویژه قرار گرفته و یکی از مهمترین اقدامات این حوزه، استقرار گشت‌های آلاینده سیار در سطح شهر و اعمال قانون متخلفین است.

یعقوبی گفت: در نیمه اول سال جاری بیش از ۶۶۰۰ مورد از تخلفات تأثیرگذار بر کاهش کیفیت هوا و محیط زیست توسط گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی با همکاری پلیس راهور اعمال قانون شدند که بیشترین موارد تخلف در این بازه زمانی مربوط به نداشتن معاینه فنی، رانندگی با وسیله نقلیه دودزا و بوق زدن در محل‌های ممنوعه و تولید صداهای نامتعارف و ناهنجار خودروها بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی وضعیت کیفیت هوا به شهروندان مشهدی در این مدت نیز بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ نوبت، وضعیت کیفیت هوای شهر از طریق تلویزیون‌های شهری، رسانه‌های عمومی، رادیو و تلویزیون، پورتال مرکز پایش، سامانه پیام کوتاه و سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، اطلاع رسانی شده و با توجه به مطالعات صورت گرفته در خصوص سیاهه انتشار، هماهنگی و همکاری‌های لازم با ادارات و ارگان‌های مربوطه به منظور کاهش تخلفات زیست محیطی در حال انجام است.

کد خبر 446563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.