انجام ۹۶ مورد عملیات اطفای حریق در خوانسار

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار گفت: در یکسال گذشته آتش‌نشانان این سازمان ۹۶ عملیات اطفاء حریق را انجام دادند که آتش‌سوزی مراتع و باغات به ترتیب بیشترین شمار این حوادث را شامل می‌شود.

محسن جاپلقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ۹۶ مورد عملیات اطفای حریق که در یکسال گذشته در خوانسار انجام شده است، آتش‌سوزی در مراتع و باغات به ترتیب با ۲۶ مورد و ۳۴ مورد بیشترین تعداد عملیات را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در این مدت ۷۹ عملیات امداد و نجات شامل رفع آب گرفتگی، گرفتن مار، نجات حیوانات، امدادرسانی در حوادث تصادف و واژگونی خودرو، نجات محبوسین در آسانسور و منزل در سطح شهر انجام شد، همچنین ۷۲ کارشناسی علت‌یابی حریق نیز انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۰۴ مورد بازدید از کارگاه‌های ساختمانی در حال احداث توسط آتش‌نشانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۶ فقره تأئیدیه پایان کار ساختمانی صادر شده است.

جاپلقی گفت: انجام ۲۵۰ مورد کارشناسی از جمله ۱۱ مورد بازدید از کارخانجات و کارگاه‌ها و ۱۷ مورد بازدید از مراکز تجاری، درمانی، آموزشی نیز در این مدت انجام شده است.

وی عنوان کرد: در ۱۲ ماه گذشته در حوزه آموزش یک‌هزار و ۲۸۰ نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار شد که ۶۸۰ نفر ساعت در سطح ادارات، نهادها، ارگان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و ۶۰۰ نفر ساعت ویژه آتش‌نشان داوطلب بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار تصریح کرد: در حال حاضر یک ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر خوانسار وجود دارد، اما برای رسیدن به حد استاندارد احداث ایستگاه دوم ضروری است، به همین منظور یک ایستگاه به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع در یک نقطه استراتژیک شهر در حال احداث است.

کد خبر 446529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.