مدیریت عجیب نقل و انتقالاتی بارتومئو در بارسلونا

مسئله عجیب‌ درباره بارسلونای این روزها ثروت هنگفتی است که توسط بارتومئو به هدر می‌رود و بازیکنانی که DNA آبی اناری ندارند، پایشان به نیوکمپ باز شده اما در نهایت با سرخوردگی از بارسا جدا می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال اسپانیا، تنها از سال ۲۰۱۸ تاکنون بارسلونا ۱۶ بازیکن خود را به فروش رسانده و این آمار عجیب و ناامید کننده هر روز بیش از روز قبل اوضاع را برای آبی اناری‌ها وخیم می‌کند، آنها نه تنها نتوانسته‌اند بازیکن شایسته‌ای برای تیم خود در طی سال‌های اخیر جذب کنند بلکه میلیون‌ها دلار پول نیز با اشتباهات مدیریتی بارتومئو و دستیارانش هدر داده‌اند.

چند روز بیشتر نیست که خبر قطعی شدن انتقال لوئیز سوارز به اتلتیکو مادرید قلب بسیاری از هواداران بارسلونا را آزار داد و این بازیکن که یکی از برترین‌های تاریخ این باشگاه نیز محسوب می‌شد در نهایت جمع آبی و اناری‌ها را ترک کرد، اما مسئله ناراحت کننده تر برای هواداران بارسا آنجاست که سوارز اولین بازیکنی نیست که بارسا خیلی آسان و البته در قبال تقریباً هیچ از دست می‌دهد. فقط از سال ۲۰۱۸ تاکنون، بازیکنان مطرحی همچون فرمائلن، راکیتیچ و حالا سوارز از این تیم جدا شده اند با اینکه این بازیکنان پیش از پیوستن به بارسلونا شرایط خوبی داشتند و در صورت نیاز مبرم به حضور این بازیکنان، فروش آنها به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

نکته‌ای که بیش از فروش امثال سوارز نشان دهنده وضعیت تأسف برانگیز مدیریت در قلب کاتالونیاست، به خدمت گرفتن بازیکنانی همچون پائولینیو، یری مینای و مالکوم است. این بازیکنان که از لحاظ سن و سال نیز شباهتی به هم ندارند، به سادگی توسط بارسلونا فروخته شدند و البته در همان گام اول نیز به خدمت گرفتن این بازیکنان اصلاً معقولانه نبود. بازیکنی مثل مالکوم طی یک هایجک به بارسا پیوست و در بارسا تعداد بازی‌هایش به انگشت‌های دو دست نیز نرسید. پائولینیو اگرچه دوران پر افت و خیزی در بارسا داشت اما به هیچ عنوان بازیکن شش دانگی نبود و اگرچه در برهه‌های مشخصی به این تیم کمک کرد، اما می‌توان گفت خرید او در قدم اول تصمیم درستی نبوده. در رابطه با عملکرد یری مینای و فروش او به تیم اورتون نیز شاید بهتر باشد صحبتی نشود چرا که این بازیکن تنها یک فصل فرصت حضور در بارسا را داشت و با توجه به سن و سالش، بارسایی ها می‌توانستند زمان بیشتری به او بدهند تا خود را ثابت کند؛ هرچند که عملکرد این بازیکن نیز به هیچ وجه قابل دفاع نبود.

لیست بلندبالای خریدهای اشتباه و یا فروش‌های عجیب بارسا در طی سال‌های اخیر به اینجا ختم نمی‌شود و در این میان می‌توان نام دلوفئو، آندره گومز، لوکاس دینیه و پاکو آلکاسر را نیز برد. بازیکنانی که هر کدام شرایط نسبتاً خوبی در تیم سابق خود داشتند و پس از پیوستن به بارسلونا تبدیل به بازیکنان نیمکت نشین شده یا در صورت حضور در ترکیب اصلی نیز به هیچ عنوان عملکرد تحسین برانگیزی نداشتند.

دنیس سوارز، الکس ویدال، مارلون برزیلی و یسپر سیلسن نیز از دیگر بازیکنانی هستند که با برنامه‌ریزی اشتباه سران بارسلونا در منجلاب این تیم گرفتار شدند و نه تنها نتوانستند شاهد رشد و پیشرفت خاصی باشند، بلکه بارسا به نوعی باعث شد این بازیکنان با پس رفت نیز مواجه شوند. آرتورو ویدال و نلسون سمدو نیز از دیگر بازیکنانی بودند که پس از مدتی حضور در جمع آبی اناری‌ها در نهایت نتوانستند در این تیم جایگاه ثابت و مسجلی داشته باشند تا پایان کار آنها نیز در بارسلونا آنچنان شیرین نباشد.

در این بررسی تنها به بررسی شرایط بازیکنانی پرداختیم که مهر خروج پای پرونده آنها امضا شده، اما نباید از یاد برد که در حال حاضر بازیکنانی هنوز در میان لیست افراد بارسا حضور دارند که نه DNA این باشگاه را دارند و نه عملکردشان قابل دفاع بوده است. اومتیتی، کوتینیو، دمبله و مارتین برایتویت هم هزینه زیادی روی دست بارسا گذاشته اند و هم بازده مناسبی در این تیم نداشته اند. اومتیتی هنوز هم در لیست فروش بارساست و کوتینیو تا مرز خروج از این تیم پیش رفته است.

شمارش تعداد خروجی‌های بارسا در این چند سال اخیر کار ساده ای نیست، آنقدر زیاد شده اند که باید از انگشتان دست فراتر می‌رود و البته چندین بازیکن نیز در لیست انتظار هستند و بعید نیست طی یک یا دو فصل آینده کاتالونیا را ترک کنند. اما شاید چیزی که مهم‌تر این هزینه‌های بی مورد و فروش‌های عجیب و پر تعداد بارساست، ناکارآمدی مدیریتی است که تبعات آن در همه جای مجموعه مدیریتی بارسلونا تأثیر خواهد گذاشت و بی شک باعث خواهد شد تا بارسا پا در مسیری بگذارد که ممکن است به جایگاه خوبی ختم نشود.

کد خبر 446524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.