افزایش درآمدهای غیر نقد شهرداری تهران

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: مرداد ماه شهردار تهران در بخش تحقق درآمدی عملکرد مناسب‌تری داشته و سهم درآمدهای پایدار نیز افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن رسولی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران گزارش عملکرد درآمد و هزینه‌ای شهرداری تهران طی پنج ماه نخست سال را ارائه و اظهار کرد: طی پنج ماهه ابتدایی امسال، مبلغ هفت هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان تحقق درآمدی رخ داده که معادل ۶۰ درصد سقف در نظر گرفته شده که ۱۲ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان است، درآمد کسب شده است.

وی ادامه داد: طی این بازه زمانی، کسری عملکرد بودجه معادل پنج هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد بودجه مصوب این دوره بود که از کل درآمد پنج ماهه دو هزار و ۲۳۳ میلیارد آن معادل ۲۹ درصد پایدار و ۷۱ درصد ناپایدار بوده است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تصریح کرد: در بخش عملکرد هزینه‌ای پنج ماهه منتهی به پایان مرداد ۹۹، نیز شهرداری اجازه داشته تا سقف ۱۱ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان هزینه کند که عملکرد بودجه حاکی از آن که ۸ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد هزینه‌ها ثبت شده که از این رقم ۹۷ درصد آن نقدی و سه درصد آن غیرنقدی بوده است.

به گفته وی در برش عملکرد مردادماه بودجه امسال، شهرداری موظف بود تا سقف دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تحقق درآمدها داشته باشد که از این رقم معادل هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان محقق شده که از این میزان ۳۲ درصد از مخل درآمدهای پایدار بوده است.

رسولی افزود: در این ماه، در بخش هزینه‌ها شهرداری تا سقف دو هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان اجازه داشته که بیش از ۱۲۳ درصد آن ثبت شده است. از این میزان، معادل ۹۲ درصد آن به صورت پرداخت نقدی بوده است.

وی اضافه کرد: جهت مقایسه درآمد کسب شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با درنظر گرفتن تفاوت بودجه مصوب و اینکه بودجه امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته، میزان کسب درآمد از ۶۵ درصد در سال ۹۸ به ۷۴ درصد در سال ۹۹ رسیده که با توجه به شرایط فعلی و رکود پیش آمده در کسب درآمد، قابل توجه است

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: از کل درآمد پنج ماهه امسال، ۲۹ درصد پایدار و ۷۱ درصد ناپایدار است این در خالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته سهم درآمدهای پایدار معادل ۳۵ درصد و سهم درآمدهای ناپایدار معادل ۶۵ درصد منابع بودجه بوده است. کاهش شش واحد درصدی درآمدهای پایدار در سال جاری نسبت به سال گذشته، مهم است.

کد خبر 446522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.