تذکر به شهردار تهران/ پرونده املاک نجومی را پیگیری کنید!

یک عضو شورای شهر تهران گفت: انتظار افکار عمومی در خصوص املاک نجومی اطلاع‌رسانی در این خصوص است و به نظر می‌رسد اقدامات لازم و مؤثر در جهت باز پس‌گیر ی حقوق شهرداری انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود میرلوحی، در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران اظهار کرد: با گذشت بیش از سه سال از طرح مساله املاک نجومی و گزارش بازرسی کل کشور از نحوه و میزان واگذاری تعداد قابل توجهی ملک شهرداری به افراد، مدیران سابق شهردار ی و اشخاص خاص که ارتباط اداری با شهرداری نداشته‌اند و انتظار افکار عمومی در خصوص اطلاع‌رسانی در این موضوع به نظر می‌رسد اقدامات لازم و مؤثر در جهت باز پس‌گیر ی حقوق شهرداری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مجوز تخفیف تا ۵۰ درصد قیمت کارشناسی ملک نمی‌تواند به مدیران و اشخاص خارج از شهرداری تعمیم داده شود، ادامه داد: تشکیل تعاونی به نام شهرداری و اشخاصی که رابطه اداری با شهرداری نداشتند محل تأمل و بررسی حقوقی است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با لحاظ جوانب فوق و مطالعه فهرست ارسال شده از طرف سازمان املاک مشخص می‌گردد که حدود ۲۲۰ نفره افراد تحت عناوین مختلف از این تخفیفات که برخی رقم چند میلیارد تومانی است، برخوردار شده‌اند.

میرلوحی با اشاره به اینکه موضوع در شعبه ۱۵ دادرسی کارکنان دولت مطرح است، افزود: با توجه به پرونده اخیر و محکومیت بازپرس شعبه مذکور خواهشمند است گزارش اقدامات حقوقی و قضائی در جهت استرداد حقوق شهرداری و دریافت وجوه مذکور را جهت اطلاع شورا ارائه کنید.

کد خبر 446519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.