بررسی نتایج کنکور ۹۹ در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس، با اشاره به نبود دانش آموزان مدارس دولتی در برترین‌های کنکور ۹۹، این مسئله را بیانگر عدم تحقق عدالت آموزشی برشمرد و از بررسی نتایج کنکور ۹۹ در کمیسیون آموزش خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی با اشاره به جای خالی دانش آموزان مدارس دولتی عادی در برترین‌های کنکور سراسری، اظهار کرد: قطعاً یکی از دستور کارهای آتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بررسی نتایج کنکور ۹۹ و عدم توفیق دانش آموزان دولتی در کنکور سراسری خواهد بود.

وی حضور ۵ درصدی دانش آموزان دانشگاه‌های دولتی در میان رتبه‌های برتر را غیر قابل قبول برای مدارس دولتی برشمرد و گفت: این نتایج حاکی از عدم تحقق عدالت آموزشی در کشور است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به موضوع تحقق عدالت آموزشی توجه ویژه‌ای دارد که این موضوع اجرای سند توسط دستگاه‌های اجرایی در دستور کار هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود، افزود: متأسفانه عزم جدی در اجرای سند تحول بنیادین در دستگاه‌های اجرایی دیده نمی‌شود و این مسئله ناشی از نوع نگاه سیاسی مسئولان اجرایی به این سند است.

حق‌وردی یادآور شد: قطعاً یکی از برنامه‌های کمیسیون آموزش مجلس یازدهم، تحقق عدالت آموزشی در نظام آموزشی کشور است و کمیسیون آموزش از ابزار قانون‌گذاری و تقنینی خود در این جهت استفاده خواهد کرد.

بررسی نتایج برترین‌های کنکور، نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از نفرات برتر کنکور از مدارس سمپاد، ۱۸ درصد از مدارس غیرانتفاعی، ۱۰ درصد از مدارس نمونه دولتی و فقط ۵ درصد از برترین‌های کنکور از مدارس دولتی بوده‌اند.

کد خبر 446500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.