بازسازی ۱۸۹ دستگاه اتوبوس شهر اصفهان/با وجود افزایش قیمت‌ها دولت حمایت بیشتری نمی کند

شهردار اصفهان گفت: در چند روز گذشته قرارداد بازسازی ۱۸۹ اتوبوس امضا شد و مابقی اتوبوس‌ها نیز با مشخص شدن اسناد مربوط به آن بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با دستور جلسه «تشکیل مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی» برگزار شد، اظهار کرد: از یکصد اتوبوس خریداری شده، ۸۰ اتوبوس همزمان با عید غدیر خم وارد چرخه این ناوگان شد و در آینده نزدیک هم ۲۰ دستگاه دیگر اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌های شهر در سال ۹۸ بازسازی و قراردادهای دیگری نیز برای این امر در سال جاری منعقد شده است، تصریح کرد: توافق‌نامه بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری اصفهان به ارزش هرکدام ۲۸۰ میلیون تومان نیز در دستور کار خواهد بود که بخشی از هزینه‌های مورد نیاز آن را دولت و بخشی را شهرداری پرداخت می‌کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت‌ها، متأسفانه دولت به همان اندازه‌ای که قول داده بود کمک خواهد کرد، گفت: در چند روز گذشته قرارداد بازسازی ۱۸۹ اتوبوس امضا شد و مابقی اتوبوس‌ها نیز با مشخص شدن اسناد مربوط به آن بازسازی می‌شود.

وی از اعضای شورای شهر اصفهان در خواست کرد: از روند بازسازی اتوبوس‌ها بازدید کنند و از نزدیک در جریان این روند قرار بگیرند و به طور حتم این اقدام مثمر ثمر خواهد بود.

نوروزی با بیان اینکه تلاش مجمع اتوبوسرانی رفع چالش‌ها بوده و در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده، گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات کارکنان اتوبوسرانی نیز رفع شود چراکه رضایت آن‌ها منجر به جلب رضایت شهروندان خواهد شد.

وی با اشاره به توجه مدیریت شهری به تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، ادامه داد: نوسازی ایستگاه‌ها و توسعه بی‌. آر. تی که اکنون در مسیر هشت بهشت در حال اجرا است در سال‌های اخیر به خوبی دنبال شده و امیدواریم ادامه این روند حمایتی و تعاملات شورای شهر، منجر به ارائه خدمات شایسته به مردم اصفهان شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در سال ۹۴ برای خرید ۲۱ دستگاه اتوبوس از مبلغ نهایی آن به اضافه ارزش افزوده، ۱۷.۵ درصد توسط شهرداری و مابقی توسط دولت پرداخت شد که در برخی این اتوبوس‌ها سهم دولت نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: حال این اسناد نیاز به اصلاح دارد چراکه اتفاقی که افتاده خلاف قانون بوده و ۸۲.۵ درصدی که از هر اتوبوس متعلق به دولت بوده فروخته شده و مبلغ آن به حساب اتوبوسرانی واریز شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: با تصویب مجمع، سهم دولت به حساب شرکت‌های خصوصی که این ۲۱ اتوبوس متعلق به آن است بازگردانده می‌شود تا صورت‌های مالی در این خصوص اصلاح شود.

کد خبر 446495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.