۳ ابزار اطمینان بخش بازار سهام

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزارهای اطمینان بخش است.

به گزارش ایمنا، علی صحرایی در گفتگو با شبکه یک سیما با بیان اینکه اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزارهای اطمینان بخش است، اظهار کرد: کسانی که در یک روز سهام را می‌خریدند و همان روز می‌فروختند بقیه سهامداران را که نگاه طولانی مدت به بازار سرمایه داشتند، متأثر می‌کردند.

وی گفت: بر این اساس و نظرسنجی فعالان بازار سرمایه، به اجرای ممنوعیت نوسان گیری روزانه تصمیم گرفتیم.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اضافه کرد: در این شرایط، سهامداران به ویژه حقوقی‌ها که در بازار، عملیات نقدشوندگی و اطمینان بخشی را انجام می‌دادند، از متولیان بازار سرمایه انتظار داشتند برای جلوگیری از نوسان گیری روزانه به نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجانات بازار، کاسته شود.

صحرایی گفت: به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره با تشخیص خود بخرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات درباره بازار سرمایه، همیشه موافقان و مخالفانی دارد افزود: با نظرسنجی از فعالان منصف بازار سرمایه، این تصمیم درست را گرفتیم و بر اساس نظرسنجی، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازی بازار سرمایه، موافق این تصمیم هستند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اضافه کرد: اقدامات مؤثری در دوره اخیر انجام شده است و با توجه به مصوبات شورای عالی بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابلیت نقدشوندگی را فراهم کنند.

صحرایی افزود: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزارهای اطمینان بخش است.

منبع: ایبِنا

کد خبر 446493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.