پرسپولیس - السد قطر/چراغ کدام کشور در آسیا خاموش می‌شود؟

تنها نماینده فوتبال کشورمان برای صعود به هشت تیم برتر آسیا امشب یکشنبه - ۶ مهر ماه - مقابل السد قطر صف آرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه امروز در ورزشگاه اجوکیشن دوحه به مصاف السد قطر خواهد رفت. این رقابت که از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود، از حساسیت فراوانی برای فوتبال ایران برخوردار است و پرسپولیس آخرین شانس تیم‌های ایرانی برای آبروداری در قاره کهن است. با این حال تیم آماده ژاوی نیز به دنبال آن است تا تنها نماینده کشور میزبان در یک چهارم نهایی رقابت‌ها باشد.

سرخ‌ها؛ با دفاعی مستحکم به دنبال آبروداری

شاگردان گل محمدی که مرحله گروهی را با پیروزی ارزشمند و پرگل برابر الشارجه امارات، جواز حضور در دور دوم لیگ قهرمانان را به دست آوردند حالا به دنبال ادامه رویابافی‌هایشان مقابل ژاوی و شاگردانش هستند. آن‌ها که در سال‌های اخیر بارها با السد روبرو شدند، به خوبی این تیم قطری را می‌شناسند و امیدوارند این موضوع در دیدار امشب به کمک‌شان بیاید.

با حذف شب گذشته استقلال، حالا پرسپولیس تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان است. سرخ‌ها با خریدهای خوب‌شان در نقل و انتقالات توانستند تیمی را به خود به پایتخت قطر بیاورند که از آمادگی برخوردار بوده و نمایش تحسین برانگیزی داشته است. آن‌ها در ۴ بازی آخرشان پس آغاز دوباره رقابت‌ها، سه مسابقه را با برد پشت سر گذاشته و تنها یک بار گل خورده‌اند.

هر چند دفاع پرسپولیس مستحکم و نفوذ ناپذیر به نظر می‌رسد اما اگر بازی آخر این تیم مقابل الشارجه را فاکتور بگیریم، خط آتش آن‌ها نتوانسته کارایی چندان بالایی داشته باشد. اگر چه مقابل ستاره‌های خطرناک السد مانند بغداد بونجاح و سانتی کازورلا احتمالاً داشتن دفاع قدرتمند بیشتر به نماینده ایران خواهد آمد.

السد به دنبال رویابافی‌های بزرگ‌تر در آسیا

السد که در گروه مرگ رقابت‌ها با سپاهان، النصر و العین همگروه بود، توانست پایین‌تر از نماینده عربستان راهی دور دوم بازی‌ها شود و حالا به دنبال آن است تا فرصت میزبانی قطر را غنیمت شمرده و خود را برای افتخارات بزرگ‌تر در آسیا آماده کند. السد که پیش از این در سال ۲۰۱۱ پس از گذر به لطف اشتباه نماینده ایران از سپاهانی که رفت و برگشت پیروز شده بود موفق شدند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

پس از آن با وجود هزینه‌های هنگفت و آوردن ستارگانی مثل ژاوی، بغداد بونجاح و سانتی کازورلا هرگز این افتخارات برای سفیدپوشان قطری تکرار نشد. حتی در فصل ۲۰۱۹ نیز به دست پرسپولیس برانکو از حضور در فینال بازماندند تا دلارهای نفتی برایشان چندان کار ساز نباشد.

السدی‌ها در دیدار پایانی دور گروهی مقابل سپاهان به علت آنکه صعودشان از پیش مسجل شده بود، به بازیکنان اصلی خود استراحت دادند تا با وجود قبول باخت مقابل طلایی‌پوشان، با تیمی سرحال به سراغ دیگر طرف الکلاسیکو فوتبال ایران یعنی پرسپولیس روند. این در شرایطی است که شاگردان گل محمدی با خستگی بیشتری پا به میدان نبرد امروز خواهند گذاشت.

بغداد، در سودای گل پنجم به سرخ‌های تهرانی!

بغداد بونجاح، مهاجم زهردار السد که در فصل‌های اخیر بلای جان خط دفاعی بسیاری از تیم‌های ایرانی و سایر غرب آسیایی‌ها شده است. او فصل گذشته با ۱۳ گل به عنوان آقا گلی لیگ قهرمانان دست یافت و این فصل نیز با ۴ گلی که به ثمر رسانده، نامزد جدی این عنوان است. نکته جالب اینجا است که بغداد بونجاح تاکنون در دیدارهای پرسپولیس و السد که معمولاً در چند سال اخیر مرتب تکرار می‌شود، ۴ گل را وارد دروازه سرخ‌پوشان کرده و حالا به دنبال زدن گل پنجم برابر پرسپولیس است. باید دید آیا این مهاجم الجزایری به خواسته خود خواهد رسید یا حامد لک و خط دفاعی پرسپولیس اجازه آن را بونجاح خواهند گرفت.

رسم صعود صدرنشین‌ها تکرار می‌شود؟

با وجود آنکه تنها نیمی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا برگزار شده است ولی در هر دو مسابقه این تیم‌های صدرنشین گروه A و B بوده‌اند که راهی مرحله یک چهارم نهایی شده‌اند. پرسپولیس نیز شرایط مشابهی دارد و در شرایطی به مصاف السد می‌رود که صدرنشین گروه C رقابت‌ها شده است. البته باید توجه داشت که السدی‌ها در گروه مرگ فصل جاری لیگ قهرمانان حضور داشتند و ممکن است همین موضوع وضعیت را به گونه دیگری تغییر دهد.

کد خبر 446491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.