۳۰ اقدام موثر برای مدیریت شیوع کرونا در اصفهان انجام شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در زمان شیوع کرونا ۳۰ اقدام موثر در شهر رخ داده که بخش عمده آن همچنان استمرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اخیراً استاندار اصفهان نامه‌ای به وزیر کشور نوشته و خواستار اختیار بیشتر برای مدیریت شیوع کرونا در استان شده است.

وی با بیان اینکه اگر این امر معطل بماند شاید خیلی از فرصت‌ها از دست رفته و سلامت مردم به خطر بیافتد، افزود: نه تنها در خصوص مدیریت کرونا بلکه در تمام موارد، نیاز به خداحافظی با تمرکزگرایی داریم و باید با تفویض اختیارات، بیش از پیش به مدیران استانی اعتماد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیران استانی از تدابیر لازم برخوردار هستند و تجربه نشان داده تصمیمات مطلوبی می‌گیرند که نتیجه آن به دور از مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا ۳۰ اقدام مؤثر در شهر اصفهان رخ داده که بخش عمده آن همچنان استمرار دارد، ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها اصفهان در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا قرار دارد و در این زمینه هشدارهای جدی داده می‌شود بنابراین اولویت اول باید سلامت مردم باشد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: شرایط آموزش و پرورش استان نیز چندان خوب نبوده و در این زمینه نیاز به تفویض اختیار به استان‌ها داریم تا شرایط به نحو مطلوب‌تری مدیریت شود.

با خدمت‌رسانی به مردم اقدامات شهدا را پاس بداریم

وی با تقدیر از برگزارکنندگان برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: برای این برنامه‌ها تا پایان سال تقویمی تدوین شده است؛ مزین شدن شهر به تصاویر شهدای دفاع مقدس اقدامی قابل تقدیر است اما برای پاسداشت هرچه بیشتر اقدامات دلیرمردان دفاع مقدس باید تلاش و خدمت‌رسانی شبانه روزی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع توسط شهرداران و کارکنان مناطق، اظهار کرد: شاید نتوان همه مشکلات و خواسته‌های مردم را اجابت کرد، اما نهایت احترام و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها می‌تواند مرهمی بر آلام شهروندان باشد.

وی تصریح کرد: عملکرد شهرداری در حوزه تکریم ارباب رجوع باید ارزیابی شود زیرا تا زمانی که کار مردم در پیچ اداری باشد ما شاهد دلالی و کارچاق کنی هستیم و باید با کار صحیح این مشکلات را حل کرد.

انبار لوازم یدکی اتوبوسرانی تجهیز شود

نصراصفهانی تاکید کرد: شورای شهر برای انجام هرگونه اقدامی که شهرداری در جهت تقویت اتوبوسرانی انتظار دارد آمادگی خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به نامشخص بودن وضعیت آینده باید تأمین و تجهیز انبار لوازم یدکی اتوبوس‌ها مورد توجه باشد تا روند خدمت‌رسانی به مردم در حوزه حمل‌ونقل عمومی متوقف نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افزایش قیمت لوازم یدکی و هزینه‌های جاری زندگی، مشکلات رانندگان استیجاری شهرداری را افزایش داده و ادامه این وضعیت می‌تواند مشکل‌ساز شود بنابراین بر رعایت حقوق این قشر علی رغم تنگناهای مالی شهرداری تاکید داشته و از مدیران شهرداری می‌خواهیم این مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به روز آتش‌نشان، افزود: آتش نشانی قدمت ۱۶۰ ساله دارد و همیشه آتش‌نشانی اصفهان یکی از بهترین‌ها در کشور بوده و امیدواریم مشکلات آتش‌نشانان اصفهان از طریق معاونت مالی و اقتصادی و معاون برنامه‌ریزی شهرداری رفع شود.

شهر همچنان برای سالمندان مناسب نیست

نصراصفهانی با اشاره به دهم مهرماه، روز جهانی سالمندان بر توجه به خواسته‌های این قشر تاکید کرد و افزود: تکریم سالمندان با پرهیز از اهانت و با برخورد و گفتار بزرگوارانه مورد تاکید تعالیم دینی بوده و پیامبر اسلام (ص) احترام به پیران امت را احترام به خود می‌دانند بنابراین با چنین پشتوانه‌ای باید سالمندان در خانواده‌ها تکریم شده و مناسب‌سازی و نشاط اجتماعی این قشر در شهر مورد توجه باشد.

وی گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده اما آنگونه که شایسته سالمندان و معلولان است هنوز شرایط فراهم نشده و شهر هنوز مناسب برای خروج مستقل آن‌ها نیست.

کد خبر 446477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.