ناهمواری‌های شهر را به «سامانه معبر» گزارش دهید

معاون شهردار اصفهان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برای تردد ایمن و توأم با آسایش در شهرها «سامانه معبر» ایجاد شده و شهروندان می‌توانند ناهمواری‌ها و موانع در مسیر ترددها را به این سامانه اعلام کنند.

محمد عیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با گرامیداشت هفته جهانی سالمند (سوم تا نهم مهرماه) اظهار کرد: یکی از مواردی که در شهرهای توسعه یافته با عنوان شهر دوستدار سالمند یا شهر دوستدار کودک از آن یاد می‌شود، موضوع عبور و مرور شهروندان در محیط‌های باز و فضاهای عمومی شهر است.

وی با تاکید بر اینکه تمام شهروندان به راحتی و بدون مشکل باید بتوانند از فضاهای شهری استفاده کنند، تصریح کرد: برای تردد ایمن و توأم با آسایش در شهرها «سامانه معبر» توسط سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده و ادارات بهزیستی شهرها عهده‌دار آن هستند که در این راستا شهرداری نیز برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده آن، همکاری لازم را با بهزیستی دارد.

معاون شهردار اصفهان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: هدف از راه اندازی سامانه معبر برقراری ارتباط دوسویه افراد معلول، جانباز، سالمند و سایر افراد کم توان جسمی، حرکتی با سازمان بهزیستی و برطرف کردن مشکلات و معضلات موجود در زمینه دسترسی آن‌ها به معابر و اماکن عمومی برای تسهیل تردد این افراد است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه شهروندان می‌توانند با مشاهده ناهمواری‌ها و موانع در مسیر ترددها به ویژه در اماکن عمومی، دستگاه‌های دولتی، مکان‌های پر تردد شهری، بانک‌ها، پاساژها و مجتمع‌های پر تردد تجاری و اداری نشانی محل را به سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ اعلام کنند.

عیدی گفت: پس از اعلام گزارش شهروندان، محل‌های مورد نظر مورد پالایش و تجدید نظر قرار گیرد تا شاهد شهری زیست‌پذیر برای تمام شهروندان به ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان باشیم.

کد خبر 446475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.