خانواده‌های رزمندگان و جانبازان هنوز از اثرات جنگ رنج می‌برند

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که توجه به نقش مؤثر تهران در دفاع مقدس توجه بیشتری به این حوزه شود گفت: خانواده‌های رزمندگان و جانبازان جنگ هنوز از اثرات جنگ رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آخرین روز از هفته دفاع مقدس قرار داریم، اظهار کرد: جا دارد که در این فرصت چند جمله‌ای درباره نقش مردم غیور تهران در دفاع مقدس، بیان شود، تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه‌های نخست در کشور است.

وی ادامه داد: در میان رزمندگان تهرانی، حدود ۷۰ هزار جانباز که نیمی از آنان بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی دارند، که در طول ۳۰ سال سپری شده از پایان دفاع مقدس خود و خانواده‌های این عزیزان همچنان از مشکلات ناشی از جنگ رنج می‌کشند و علاوه بر شهدا و رزمندگان تهرانی، مهندسان و کارگران تهرانی نقش اصلی را در پشتیبانی جنگ برعهده داشتند و ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود.

به گفته هاشمی پروژه‌های اصلی موشکی و مهمات سازی کشور در کارخانجات و صنایع دفاعی تهران تولید می‌شد؛ همچنین سپاه تهران یکی از مراکز اصلی تأمین نیروهای خط شکن و سلحشور در دوران دفاع مقدس بوده است که از درون آن شهید همت‌ها و شهید هادی‌ها و شهید رستگارها را به انقلاب تقدیم کرده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به نقش تهران در دفاع مقدس و اعداد و ارقام مؤثر در جنگ تحمیلی باید توجه بیشتری در این حوزه به تهران شود.

کد خبر 446471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.