۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
لشت نشاء شبکه فاضلاب ندارد

شهردار لشت نشاء گفت: ایجاد شبکه دفع فاضلاب و تصفیه خانه در این شهر بسیار لازم است.

سیدحسن میرهاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در لشت نشاء انجام مطالعات اولیه برای ایجاد شبکه دفع فاضلاب و تصفیه خانه شهری باید انجام شود و اجرای این طرح نیازمند عزم جدی مسئولان است.

وی افزود: متأسفانه برخی از شهروندان به دلیل ناآگاهی و نبود فاضلاب شهری، لوله‌های فاضلاب منزل خودشان را به لوله‌های هدایت آب سطحی که شهرداری احداث کرده، وصل می‌کنند و این اقدام را جز حقوق اولیه خود می‌دانند. در صورتی که با این کار فاضلاب را به داخل آب‌های زیر زمینی و رودخانه اوشمک هدایت می‌کنند و باعث آلودگی و نابودی محیط زیست می‌شود.

شهردار لشت نشاء ادامه داد: شهر لشت نشاء ۹ کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد و در این مسیر مردم به دلیل سال‌های که خشکسالی اتفاق افتاد و رودخانه سفیدرود کفاف آب کشاورزی را نمی‌داد، ایستگاه پمپاژ آب نصب کرده اند و آب را از داخل رودخانه اوشمک به مزارع کشاورزی خودشان هدایت می‌کنند که ورودی فاضلاب شهری به داخل آب رودخانه تهدیدی جدی برای سبد غذایی و سلامت مردم این منطقه محسوب می‌شود.

میرهاشمی تصریح کرد: شهر لشت نشاء به شدت نیازمند فاضلاب و تصفیه خانه شهری است و باید مطالعه اولیه طرح به سرعت انجام شود. که هزینه اجرای آن بسیار سنگین و نیازمند بودجه و اعتبار ملی است.

وی تاکید کرد: شهروندان باید با ایجاد طاق دو در دو در حیاط منزل خود، که هزینه بسیار کمی دارد، فاضلاب را به صورت سپتیک در همانجا مهار و از اتصال آن به لوله‌های هدایت آب‌های سطحی پرهیز کنند.

شهردار لشت نشاء اضافه کرد: شهرداری این لوله‌ها را فقط برای هدایت آب سطحی ناشی از بارش باران و مختل نشدن عبور و مرور شهروندان در معابر نصب کرده و هدایت فاضلاب منزل به داخل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث آلودگی آب‌های زیر زمینی منطقه می‌شود.

میرهاشمی با بیان اینکه متولی اصلی ایجاد و کنترل فاضلاب شهری اداره آب و فاضلاب است و انتظار داریم که در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد، تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست باید محدود شهری را به صورت مستمر رصد کند و در صورت مشاهده اتصال لوله‌های فاضلاب به داخل لوله‌های هدایت آب‌های سطحی با متخلفان برخورد قانونی لازم را انجام دهد.

به گزارش ایمنا، شهرستان رشت با شش بخش مرکزی، لشت نشاء، خمام، کوچصفهان، سنگر و خشک بیجار، ۹۵۶ هزار و ۹۷۱ نفر جمعیت دارد که ۷۴۸ هزار و ۷۱۱ نفر در نقاط شهری و ۲۰۸ هزار و ۲۵۶ نفر در مناطق روستایی آن ساکن هستند.

کد خبر 446469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.