توجه شهرداری سمنان به شعارهای جهانی گردشگری

مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان گفت: شعار جهانی امسال از سوی سازمان جهانی گردشگری «توسعه روستایی» اعلام شد که نشان دهنده لزوم توجه و اقدام برای توسعه روستاها همگام با فرآیند توسعه گردشگری شهری است.

به گزارش ایمنا، محمودرضا دارایی اظهار کرد: در راستای این شعار جهانی مدیریت امور گردشگری شهرداری سمنان برنامه‌ای با عنوان «دور گشت» طراحی کرد که بر اساس آن ظرفیت‌های مناطق ییلاقی و روستاهای واقع در همسایگی شهر در محدوده شهرستان سمنان و چگونگی امکان دسترسی و بهره برداری از جاذبه‌ها و محصولات گردشگری آن به تدریج و دست کم از طریق فضای مجازی و درگاه اینترنتی پیش‌گفته اطلاع رسانی می‌شود و در آینده نزدیک پس از رفع موانع سفر ناشی از شیوع ویروس کرونا تعاملات ممکن برای آشنایی بیشتر، تورهای گردشگری به مقصد این مناطق با مشارکت بخش‌های خصوصی برنامه ریزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با به اشتراک گذاری ظرفیت‌های شهر و روستاهای اطراف در منظومه و قلمرو اکوموزه سمنان، تنوع و تعداد جاذبه‌هایی که در قالب محصول گردشگری در عرصه تعاملی شهر و روستا از کوه تا کویر قابل ارائه است بیشتر می‌شود.

مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان گفت: با حمایت شهردار و حمایت‌های شورای اسلامی شهر ما توانستیم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در قالب برگزاری سلسله برنامه‌های مشارکتی با عنوان «باغ گشت» در مجموع ۶۰ مسیر متفاوت به طول کلی حدود ۱۲۰ کیلومتر به صورت پیاده روی دسته جمعی در شبکه معابر هویت مند وابسته به حضور و حرکت آب رودخانه در شهر پیمایش کرده و به سهم خود نقش بسزایی در آشنایی و معرفی فرصت‌های جدید گردش، تفریح و گذران اوقات فراغت برای شهر ایجاد کنیم.

دارایی ادامه داد: انجام طراحی نقشه‌ای ویژه که با دقتی بالا و بیان گرافیکی هنری برای راهنمایی و استفاده شهروندان و گردشگران در حال انجام است، عرصه‌ای از پارک کوهستان در شمال تا خط راه آهن در جنوب شهر را شامل می‌شود و بر این اساس چگونگی تأمین تأسیسات و تجهیزات ضروری مورد نیاز در فضاهای گردشگری و مسیرهای گردشگری موجود در شهر ارزیابی و برآورد می‌شود.

وی گفت: تأمین تابلوهای معرفی فضاها و هدایت مسیر به همراه ارائه مناسب اطلاعات از وضعیت امکانات و جاذبه‌های هر مسیر از اولویت‌های اقدام در این خصوص است.

منبع: ایرنا

کد خبر 446466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.