۵۰ درصد درآمدهای مورد نیاز شهرداری تهران قابل تامین است

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: با ظرفیت‌های موجود شهر تهران در حوزه سرمایه گذاری مشارکتی می‌توان ۵۰ درصد درآمد شهرداری را تأمین کرد.

به گزارش ایمنا، شکر الله بنار در این باره گفت: اگر حمایت‌های موثرتری شود، به طور حتم می‌توانیم تا ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری تهران را از طریق سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی تأمین کنیم.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته عملکرد سازمان سرمایه گذاری در جذب بودجه غیر نقد و فروش پروژه‌های مشارکتی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده این در حالی است که در این دوره مدیریت شهری تنها در سال ۹۸ بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از فروش پروژه‌های مشارکتی توانستیم برای شهرداری درآمد کسب کنیم.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران اضافه کرد: مأموریتی که به این سازمان محول شده بود هزار میلیارد تومان درآمد بود و توانستیم از مأموریت محوله نیز بیشتر درآمد کسب کنیم.

وی گفت: در سال جاری نیز مأموریت داریم که بالغ بر ۷,۴۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها را در راستای تأمین منابع درآمدی شهرداری تهران به فروش برسانیم.

بنار با اشاره به سند جامع سرمایه گذاری که در شورای شهر به تصویب رسیده، گفت: اگر روند سرمایه گذاری در سال‌های گذشته را ببینیم و از زمانی که سند جامع سرمایه گذاری تصویب و ابلاغ شد، نتایج خوبی را شاهد هستیم به طوری که در حال حاضر در بخش گردشگری پروژه هزار و یک شهر به عنوان یک پروژه عظیم مطرح است و می‌توانیم از این پروژه به عنوان یک پروژه مشارکتی درآمدزایی کنیم، این در حالی است که شهرداری ریالی بابت پروژه‌های مشارکتی به سازمان پرداخت نمی‌کند و بر اساس درآمدهای سازمان عمل می‌کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان سرمایه گذاری مشکلات و دغدغه‌های فراوانی هم دارد به طوری که روزانه چندین شکایت در محاکم داریم، دلیل اصلی آن هم این است که شرکا، اموال شهرداری را پیش فروش کرده اند و شهرداری از این منظر نیز دغدغه‌های خاص خود را دارد، اما با تلاش و پشتکار علی‌رغم این مشکلات توانسته‌ایم گام‌های مؤثری در تحقق درآمد بودجه غیر نقد شهرداری برداریم.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران افزود: بر اساس تکالیفی که از شورای شهر تهران برای این سازمان در سال جاری در نظر گرفته شده، تکالیف به نسبت سال گذشته ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و نه تنها کنار نکشیدیم بلکه با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت کارشناسی سازمان و حمایت مدیریت ارشد شهری در حال تحقق آن هستیم، چرا که اعتقاد داریم ظرفیت شهرداری بیشتر از این است و می‌توانیم تأمین درآمدهای شهرداری تهران را محقق کنیم.

وی از انعقاد قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: سال گذشته با معاون حمل و نقل ترافیک وقت تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و به ما مأموریت داده شد که هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد و با دارایی‌های خود خرید کنیم، در همین راستا دارایی‌ها را احصا کردیم و خبر خوبی که می‌توانیم به شهروندان تهرانی بدهیم این است که ماه جاری قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد را منعقد خواهیم کرد.

بنار با اشاره به سال جهش تولید گفت: ما جز نهادهایی هستیم که به جهش تولید فوق‌العاده توجه کرده ایم. در سال جاری بنا داریم سرمایه گذاری مشارکتی را به رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان برسانیم، چنین اقدامی در تاریخ بلدیه بی سابقه هست و این یعنی همان جهش تولید؛ اینکه هیچ پروژه مشارکتی غیر فعالی نداریم، موفقیت بزرگی است.

کد خبر 446461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.