پانزدهمین بازار روز کوثر افتتاح شد

امروز _یکشنبه ششم مهرماه ۹۹_ در سیزدهمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پانزدهمین بازار روز کوثر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک زاینده رود (پینارت) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، راه‌اندازی بازارهای روز کوثر در اصفهان از سال ۱۳۸۹ بر اساس برنامه راهبردی توسعه شهر به عنوان شبکه توزیع مرجع کالا کلید خورد و در مدت ۱۰ سالی که از زمان افتتاح نخستین فروشگاه می‌گذرد، تعداد آن امروز به ۱۵ بازار رسیده است.

در طول این سال‌ها علاوه بر راه‌اندازی این بازارهای کوثر در قالب طرح «پوست‌اندازی بازارها» تغییرات اساسی در فروشگاه‌های کوثر شماره یک، سه، چهار، پنج، شش، ۹، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ ایجاد و کیفی‌سازی ارائه خدمات صورت گرفت البته بازسازی کامل سایر بازارهای کوثر نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد.

امروز با توجه به نبود بازار مناسب جهت عرضه مایحتاج عمومی به شهروندان در منطقه روشن دشت، شهرک زاینده رود و پینارت که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است؛ پانزدهمین بازار روز کوثر در این منطقه احداث شده است.

بازار روز کوثر شماره ۱۵ با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۵۶ متر مربع احداث شده که یک‌هزار و ۵۴۰ متر مربع آن زیرساخت بنا است.

این بازار به عنوان مجهزترین و جدیدترین بازار کوثر اصفهان دارای هایپری به متراژ ۵۶۰ متر است که در آن هفت غرفه عرضه مرغ و گوشت، نانوایی، ماهی، خشکبار، لبنیات، عطاری، سبزی و میوه آماده‌سازی شده که امروز_ یکشنبه ششم مهرماه ۹۹_ در سیزدهمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با حضور شهردار اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا ساکنان منطقه چهار شهرداری به خصوص شهرک زاینده رود (پینارت) از خدمات این مجموعه در جهت تأمین مایحتاج زندگی خود بهره ببرند.

توسعه بازارهای روز کوثر مطالبه شهروندان است

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در ادامه این آئین اظهار کرد: امروز در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» در سازمان میادین، شاهد سومین آئین بهره‌برداری پروژه‌های این سازمان هستیم.

وی با بیان اینکه پانزدهمین بازار روز کوثر در شهرک زاینده رود احداث و به واسطه آن یکی از نیازهای چندساله اهالی این شهرک برطرف شد، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مدیریت شهری در جهت رفاه حال شهروندان بازار روز کوثر شماره ۱۴ در شهرک شفق افتتاح شد، همچنین چندی پیش یکی از بازارهای روز کوثر در سپاهان شهر کلنگ زنی شد و امروز احداث بازار روز کوثر در شهرک شهید کشوری نیز در دست اقدام است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بازار روز کوثر شماره ۱۵ در زمینی به وسعت دو هزار و ۲۵۶ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۵۴۰ متر احداث شده است، تصریح کرد: بخشی از این فروشگاه در داخل و تعدادی از غرفه‌های آن بیرون از بازار قرار گرفته است که در آینده عملیات احداث فاز دوم این بازار در مجاورت این مجموعه آغاز خواهد شد تا زمینه رفاه هرچه بیشتر مردم و دسترسی آنها به کالاهای مورد نیاز فراهم شود.

نوروزی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های شهرداری در این دوره مدیریت شهری توسعه بازارهای کوثر بوده است، گفت: البته به دنبال آن نیستیم که مغازه داران و فروشگاه‌های کوچک به واسطه فعالیت بازارهای کوثر آسیب ببینند و قطعاً این سیاست باید به گونه‌ای پیش رود که آنها نیز سهام‌دار این بازارها شوند.

وی ادامه داد: مکان‌یابی بازارهای کوثر باید در نقاطی جانمایی شود که کسب و کار سایر مغازه داران لطمه‌ای وارد نکند.

کد خبر 446456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.