تاکید نمایندگان بر تعیین اولویت‌ها و ساماندهی بازار خودرو در دیدار با رزم حسینی

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اعضای مجمع نمایندگان تهران در نشست با وزیر پیشنهادی صمت بر ضرورت تعیین اولویت‌ها در مدت زمان اندک باقی مانده و ساماندهی قیمت کالاها و بازار خودرو تاکید کردند.

علی خضریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون نشست مجمع نمایندگان تهران با علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت، گفت: در این نشست وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های خود را برای تصدی این وزارتخانه ارائه کرد که دارای سه رویکرد و محور کلیدی بود.

وی افزود: نمایندگان خواستار تعیین اولویت‌ها در برنامه با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم شدند و از عملیاتی نشدن برخی برنامه‌ها ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت ساماندهی قیمت کالاها و بازار خودرو تاکید کردند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: از وزیر پیشنهادی به جد تقاضا شد در صورت گرفتن رأی اعتماد، باید نسبت به ساماندهی قیمت‌ها توجه ویژه‌ای داشته و با ارائه گزارش به مجلس و استفاده از نظرات کارشناسی نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی به راهکارهای صریح برسد.

خضریان یادآور شد: برخی از نمایندگان نقاط قوت و ضعف سوابق وزیر پیشنهادی را مطرح کردند که قرار شد، وزیر در بخش‌هایی که خلأ سوابق دارد با استفاده از تیم‌های کارشناسی، مشاوره‌ای و مدیران با تجربه آن را پوشش دهد تا در زمان باقی مانده فرصت خدمت را از دست ندهد.

وی تاکید کرد: نمایندگان در این نشست مسائلی مانند بازنگری در قانون بیمه تأمین اجتماعی، مدیریت بازار و قیمت خودرو و آهن، جلوگیری از واردات بی رویه، حذف سیاسی کاری، فعال کردن ستاد جهش تولید، بکارگیری نیروهای متخصص، توجه به صنایع کوچک و تجارت خارجی، تقویت رایزن بازرگانی، راه اندازی اتاق‌های تهاتر، تعامل بانک مرکزی با وزارت صمت، تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، تقویت بازارچه‌های مرزی، مبارزه با قاچاق کالا، استقبال از کارآفرینی، شکستن انحصار در بازار خودرو، حذف امضاهای طلایی، شناسایی دلالان بازار خودرو، استقلال در عملکرد و برخورد انقلابی با معدن خواران و ویژه خواران را مطرح کردند.

خضریان خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی پس از استماع دیدگاه و نظرات نمایندگان با پذیرش برخی، پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

کد خبر 446455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.