کمبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مبارکه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه گفت: آتش‌نشانی این شهر به ایستگاه‌های جدید و نردبان هیدرولیک برای اطفای حریق در ساختمان‌های مرتفع نیاز دارد.

کیومرث مختاری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ساخت بلندمرتبه‌ها در شهر افزایش یافته است، اظهار کرد: در صورت وقوع حادثه در اینگونه سازه‌ها نردبان مناسب برای امدادرسانی در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه آتش نشانی مبارکه به ماشین آلات اطفای حریق جدید و تجهیزات غواصی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماشین آلات این سازمان از سال‌های گذشته تاکنون فعال بوده، فرسوده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه ادامه داد: تجهیزات انفرادی آتش نشانی از جمله کلاه ضد انفجار، اور و شلوار هم افزایش قیمت زیادی پیدا کرده و  با وضعیت درآمدی امروز شهرداری امکان خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی وجود ندارد مگر اینکه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها در این زمینه کمک کنند.

مختاری با بیان اینکه سن تعدادی از نیروهای آتش نشانی مبارکه بالا رفته است، ادامه داد: این سازمان هم‌اکنون ۳۰ نفر نیرو در اختیار دارد، اما تنها پنج نفر آنها متخصص و بقیه نیروی عادی هستند

وی با بیان اینکه شهروندان همکاری چندانی با این سازمان ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود دارد که باید تعداد آن‌ها به چهار ایستگاه افزایش یابد.

کد خبر 446453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.