توضیحات استاندار اصفهان در مورد تعطیلی یک هفته‌ای استان

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برخی استانها از جمله اصفهان درخواست اختیار ۲ هفته‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی برخی از مراکز کردند که امروز قرار شد استانداران متقاضی این اختیارات، نامه‌ای به وزیر کشور و وزیربهداشت و درمان مبنی بر تفویض این اختیارات ارائه شود.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور با استانداران برگزار شد گفت: همانطور که اعلام شد مرز عراق بسته است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم می‌توانند آداب و زیارت‌های اربعین و ۲۸ صفر را در خانه و یا در مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند.

وی افزود: بنابراین از هرگونه اجتماع، درخواست و تلاشی برای برگزاری آئین به شکل راهپیمایی باید خودداری شود و قابل تحمل نیست در شرایطی که مرز بسته است درخواست‌های بی جا و بی موردی انجام شود.

استاندار اصفهان از مردم استان درخواست کرد که پافشاری برای برگزاری راهپیمایی اربعین نداشته باشند زیرا این مساله جدی است و مردم عزیز بایستی در این خصوص همکاری لازم داشته باشند.

رضایی از روحانیت، مداحان، رؤسای هیئت‌های مذهبی و همه دست‌اندرکارانی که عشق دین، خدا و در واقع عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را دارند درخواست کرد که برنامه‌ریزی برای راهپیمایی نمادین نداشته باشند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل فرصت غنیمت شمرده شود و اظهار ادب به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) و دیگر ائمه معصومین صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان اصفهان و برخی استان‌ها مناسب نیست زیرا پاره‌ای از مردم برخی از پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: بر اساس آمار اعلام شده حدود ۴۷ درصد مردم در استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

استاندار اصفهان از مردم فهیم و متدین استان خواست برای حفظ جان خود، فرزندان و خواهران و برادران دینی و در مجموع هم‌استانی‌های خود، پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند؛ زیرا این ویروس همانطور که بارها و بارها گفته شده هیچ‌گونه درمانی و واکسنی ندارد.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه برخی استان‌ها از جمله اصفهان درخواست اختیار ۲ هفته‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی برخی از مراکز کردند گفت: امروز قرار شد استانداران متقاضی این اختیارات، نامه‌ای به وزیر کشور و وزیر بهداشت و درمان مبنی بر تفویض این اختیارات ارائه کنند.

وی یادآور شد: این اختیارات برای یک هفته تصویب شد و به محض اینکه این ابلاغ صورت گیرد هر صنفی که رعایت نکند تعطیل می‌شود.

استاندار اصفهان درخواست دیگر به ستاد ملی مقابله با کرونا را برای وضعیت تعطیلی مدارس استان ذکر کرد و گفت: در زمان حاضر درصد خیلی کمی به‌صورت حضوری در مدارس استان آموزش می‌بینند.

رضایی تصریح کرد: بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، تنها ۱۰ درصد دانش‌آموزان به طور میانگین در مدارس به صورت حضوری آموزش‌ها را فرا می‌گیرند ولی بعضی از مناطق خیلی بیشتر و برخی مناطق حتی ممکن است تا ۲ درصد هم نباشند.

وی توصیه کرد: تا زمانی که این درخواست در ستاد ملی بررسی و پاسخ داده می‌شود تا آنجا که ممکن است این آموزش‌ها به صورت غیرحضوری انجام شود.

کد خبر 446439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپهر IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    2 0
    جناب استاندار در مدرسه ما بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان در روز به مدرسه می روند ودر هر کلاس بیش از ۱۵نفر هستند و نکته ی دیگر که ما در آموزش مجازی خیلی مشکل داریم و وقتی مشکلات را به مسئولین مدرسه می گویم می گویند که از دست ما کاری بر نمیاید و ما آموزش حضوری هم داریم پس به مدرسه بیاید!!! لطفا مدارس را کامل غیر حضوری کنید قبل از آنکه اتفاق فجیعی رخ دهد