ممکن است همزمان به آنفلوآنزا و کرونا مبتلا شویم؟

احتمال این که فردی به صورت همزمان به هر دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا مبتلا شود کم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد احتمال ابتلای همزمان به دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا کم است، اما ممکن است فرد ابتدا به یکی از این دو بیماری و سپس به دیگری مبتلا شود. پزشکان معتقد هستند که بروز دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا به صورت همزمان بسیار وحشتناک است و سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند به خوبی با دو نوع عفونت تنفسی مقابله کند.

زمانی که سیستم ایمنی بدن انسان با یک نوع عفونت مقابله می‌کند، به طور موقت قادر نیست عفونت دیگری را از بین ببرد؛ بنابراین اگر سیستم ایمنی با عفونت آنفلوآنزا مقابله کند و پس از آن در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار بگیرد، دیگر بدن فرد قادر نیست به طور موثری این ویروس را از بین ببرد. در واقع سیستم ایمنی بدن انسان نمی‌تواند سریعاً تعداد زیادی آنتی بادی دیگر برای خنثی کردن ویروس دوم تولید کند.

بدترین حالت زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی در حال تلاش برای مقابله با ویروس اول است و ناگهان ویروس دوم پدیدار می‌شود؛ در این صورت فرد از هر دو بیماری رنج می‌برد. به منظور کاهش احتمال ابتلای همزمان به بیماری‌هایآنفلوآنزا و کووید -۱۹ بهتر است افراد واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند؛ البته این واکسن از بدن آن‌ها در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت نمی‌کند، اما خطر ابتلا به آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد.

حتی در صورتی که افراد واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند، باز هم لازم است از ماسک استفاده کنند، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و دست‌های خود را به طور مرتب بشویند. چنانچه افراد علائمی مانند بی‌حالی یا تب داشتند، باید حتماً با پزشک خود تماس بگیرید و در صورت لزوم آزمایش کرونا بدهند.

کد خبر 446437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.