افراد چاق علائم شدید کرونا را تجربه می‌کنند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مشکلات چاقی مانند التهاب و نفوذپذیری روده، افراد را در معرض ابتلا به ویروس کووید-۱۹ قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقد هستند مشکلاتی مانند چاقی و دیابت نوع دوم، خطر ابتلا به بیماری کرونا را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. گروهی از پژوهشگران داده‌های پزشکی بیماران کرونایی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که ۴۷ درصد از افرادی که به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، به دیابت مبتلا بودند. آن‌ها دریافتند ۳۱ درصد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان نیز از دیابت رنج می‌بردند و ۱۷ درصد مبتلایان به کرونا چاق بودند.

یکی از دلایلی که چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد این است که چربی دارای مقدار زیادی گیرنده ACE2 است که به ویروس کرونا اجازه ورود به سلول‌ها را می‌دهد. افزایش تعداد این گیرنده‌ها در بدن افراد چاق باعث افزایش بار ویروسی می‌شود و فرد را در معرض ابتلا به بیماری کرونا و علائم شدید آن قرار می‌دهد. ممکن است گیرنده‌های ACE2 درون ریه قرار بگیرند و میزان غلظت ویروس کووید -۱۹ در بافت ریه افزایش دهند.

علاوه بر این افزایش میزان گیرنده‌های ACE2 با ایجاد اختلال در ارسال سیگنال‌های شیمیایی، باعث بروز التهاب، فیبروز و ایجاد رگ‌های خونی نفوذپذیر می‌شود. موارد ذکر شده خطر ابتلا به علائم شدید بیماری کرونا را افزایش می‌دهد. دیگر مشکلات مربوط به چاقی نیز افراد را در معرض علائم شدید بیماری کرونا قرار می‌دهد. به عنوان مثال التهاب ناشی از چاقی باعث می‌شود بافت‌های بدن مانند ریه‌ها نتوانند با عفونت مقابله کنند.

نفوذپذیری روده یکی دیگر از مشکلات چاقی است که باعث می‌شود باکتری‌های روده و سموم آن‌ها وارد جریان خون شود و در بدن به گردش دربیاید؛ در این صورت بدن قادر نخواهد بود به طور موثری با ویروس کووید -۱۹ مقابله کند. به گفته محققان مصرف داروهایی که باعث کاهش التهاب ریه‌ها شود، به بهبود افراد چاق مبتلا به کرونا کمک می‌کند.

کد خبر 446436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.