محمود احمدی نژاد در جایگاه اپوزیسیون

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

مسیر رئیس جمهور پیشین ایران به کجا ختم می‌شود؟

محمود احمدی نژاد یکی از گزینه‌هایی است که گفته می‌شود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت خواهد کرد. اما او با چالش‌های فراوانی روبروست. خود او نیز ابایی ندارد که چالش‌هایش بیشتر و به اپوزیسیون شدن نزدیک شود.

محمود احمدی نژاد یکی از گزینه‌هایی است که گفته می‌شود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت خواهد کرد. اما او با چالش‌های فراوانی روبروست. خود او نیز ابایی ندارد که چالش‌هایش بیشتر و به اپوزیسیون شدن نزدیک شود.

از افرادی که سال ۸۴ برای احمدی نژاد خود را به آب و آتش می‌زدند دیگر خبری نیست. حالا نزدیکان احمدی نژاد بیشتر دوست دارند لباس اپوزیسیون بپوشند و به زندان و اعتصاب غذا افتخار کنند و با این روش، حتی به خاطر زندان‌های ناشی از مفاسد اقتصادی هم رنگ و بوی سیاسی بدهند. مصاحبه احمدی نژاد با رادیو فردا را نیز در همین چارچوب باید بررسی کرد: تلاش احمدی نژاد برای تثبیت جایگاه خود به عنوان اپوزیسیون.

به گزارش رویداد ۲۴ مسیری که محمود احمدی نژاد در پیش گرفته، مسیر بسیار پیچیده‌ای است. او یکی از معدود رؤسای جمهور ایران است که قدرت رسانه را درک کرده است؛ تا آن حد که استفاده او از رسانه‌ها، از رئیس جمهور مستقر کنونی بیشتر است. حتی زمانی که تمام رسانه‌های اصولگرا او را بایکوت کرده بودند، او سخنانش را در رسانه‌های اصلاح طلب مطرح می‌کرد. زمانی که از اصلاح طلبان نیز ناامید شد، با یک کانال تلگرام تمام فضای رسانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌داد و حالا هم از توان رسانه‌های خارجی برای توزیع پیامش استفاده می‌کند.

احمدی نژاد فعلاً از یکسو مغضوب حاکمیت است و از سوی دیگر حاکمیت تمایلی ندارد او تبدیل به اپوزیسیون شود. همین هراس حاکمیت کافی است که او دقیقاً دست روی نقطه ضعفی بگذارد که حاکمیت ایران از آن می‌هراسد. شاید از این طریق بتواند سخنانش را به کرسی بنشاند. واقعیت این است که احمدی نژاد پایگاه اجتماعی قوی‌ای دارد؛ بخشی از مردم جامعه به شدت به او علاقه دارند و حاضرند برای حضور او هر کاری بکنند. او جایگاه خودش را می‌شناسد و آنگونه رفتار می‌کند که نشان دهد با این پایگاه، بیدی نیست که مثل رؤسای جمهور قبلی با هر بادی بلرزد و پا پس بکشد و برای بازگشت، حتی حاضر است از رادیو فردا هم استفاده کند.

پس لرزه توصیه انتخاباتی حسین الله کرم به اصلاح طلبان

آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و این‌که آیا جریان اصلاحات وارد مصداق کار انتخاباتی شده است، گفت: اصلاح‌طلبان همواره نسبت به انتخابات رویکرد ایجابی داشته و علی‌القاعده از این به بعد هم این نگاه نسبت به انتخابات وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبیعی است اثرگذاری در هر یک از این دو سطح، ارتباط مستقیم با جایگاه نهادهای انتخابی دارد، ادامه داد: این به این معنی است که اصلاح‌طلبان با مشارکت فعال خود در انتخابات بتوانند جایگاه نهادهای انتخابی را در حدی ارتقا دهند که نقش اصلی را در سیاست خارجی و سیاست داخلی ایفا کند و از همه مهم‌تر این اثرگذاری باید به حدی باشد که امید مردم به صندوق رأی و انتخابات به ناامیدی تبدیل نشود.

منصوری با اشاره به این‌که از انتخابات ۹۲ به این سو اصلاح‌طلبان با نظر اجماعی مقدور ترین تصمیم را گرفتند و ممکن‌ترین راهبرد را انتخاب کردند، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ هم قطعاً از این قاعده مستثنی نخواهد بود و مسئله مهم آن است که اصلاح‌طلبان بتوانند در این دو سطح اثرگذار باشند که با توجه به تجربه سه انتخابات ۹۲-۹۴ و ۹۶ و آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد، اصلاح‌طلبان باید ببینند با چه نوع سیاست‌ورزی می‌توانند پیش‌برنده باشد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که اسامی این روزها مطرح می‌شود؛ مانند آقایان لاریجانی، سعید محمد، فتاح و…، فکر می‌کنید رئیس‌جمهور آینده ایران متعلق به کدام جناح است، بیان کرد: یک قاعده، انتخابات ریاست‌جمهوری را با انتخابات دیگر متفاوت ساخته است و آن هم این است که در نهایت یک دوقطبی بین کاندیداها شکل خواهد گرفت؛ این دوقطبی تقریباً در همه انتخابات‌های ریاست‌جمهوری چه انتخابات یک مرحله‌ای و چه دو مرحله‌ای اتفاق افتاده است.

دولت به صلاحیت و توانمندی رزم‌حسینی ایمان و اعتقاد دارد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به گستره وسیع مأموریت‌ها و شرح وظایف از نقاط بسیار کلیدی دستگاه اجرایی است. این وزارتخانه علاوه بر حوزه صنعت و معدن نقش بسیار مهمی در مدیریت بازار دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تنظیم بازار جز نیازهای اساسی این روزهای کشور است و از همین رو تعیین تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دولت و شخص رئیس جمهوری فوق‌العاده حائز اهمیت و برای کشور بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمع‌بندی‌ها برای انتخاب وزیر پیشنهادی به نتیجه رسیده و گزینه بسیار توانمند و کارنامه‌داری از سوی رئیس جمهوری به مجلس معرفی شده است هم رئیس جمهوری و هم مجموعه دولت به صلاحیت و توانمندی علیرضا رزم‌حسینی ایمان و اعتقاد کامل دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: امیدواریم ایشان با کوله‌باری از تجربه و کارنامه قابل قبولی که در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله در سمت استانداری دو استان مهم کرمان و خراسان رضوی دارند، با اعتماد نمایندگان ملت، راهی وزارت صنعت، معدن و تجارت شوند و این وزارتخانه با تمرکز و ظرفیت کامل در مسیر حل مشکلات مردم فعال شود.

رزم‌حسینی توان ایجاد اجماع در حوزه صنعت، معدن و تجارت را دارد

علی ربیعی، با اشاره به معرفی «علیرضا رزم حسینی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی را از نیروهای شناخته شده دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور، اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیریتی نیاز دارد که بتواند ذی‌نفعان مختلف از جمله صنعتگران، کارآفرینان، بازرگانان و ستاد وزارتخانه را سامان دهد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری به ویژگی‌ها و سوابق رزم‌حسینی در دوران استانداری‌های کرمان و خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: رزم حسینی می‌تواند میان ذی‌نفعان متعدد در حوزه صنعت، معدن و تجارت اجماع ایجاد کند.

ربیعی با بیان اینکه «رزم حسینی» تجربه و شناخت کافی در بخش صنعت و معدن دارد، افزود: او جامعه صنعتی و کارآفرینی کشور را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و باتجربه وزارت صمت تعامل مناسبی برای پیشبرد اهداف این وزارتخانه برقرار کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در شرایط کنونی، جامعه و بازار نیاز به ثبات دارد و وزیر پیشنهادی صمت به دلیل تجربه بالا، نگاه کلان و استراتژیک به مسائل، این توانایی را دارد که آرامش را بر حوزه بازرگانی نیز حکفرما کند.

ربیعی بررسی، نقد برنامه‌ها و موافقت و یا مخالفت با وزیر پیشنهادی را از حقوق مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با توجه به فشار تحریم و شیوع کرونا، کشور در شرایط خاص است که امیدواریم مجلس با توجه به این شرایط خطیر، وزیر پیشنهادی صمت را مورد حمایت قرار دهد.

ماجرای دنا پلاس برای به خفت کشاندن مجلس انقلابی بود

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم، اظهار کرد: مجلس یازدهم مجلسی است که می‌تواند انقلابی باشد و ان‌شاءالله در این مجلس به کمک یکدیگر در این مسیر پیش برویم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در سخنان خود با اشاره به تحولات کشور، گفت: در شرایط فعلی از ۳ جنبه تهدید می‌شویم و با توجه به آن باید برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

میرسلیم توضیح داد: این تهدیدات از ناحیه جبهه کفر صورت می‌گیرد و هدفش مقابله با دین است و ایمان مردم را هدف قرار داده است که نمونه‌های آن را در فضای مجازی با گستردگی شاهدیم. آنها با استفاده از ابزار علم برای کوبیدن هر آنچه که جنبه دینی و مذهبی دارد استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام هراسی را که چند سالی است جبهه کفر آغاز کرده، مجدداً با موضوع جدیدی کلید خورده که نمونه آن را در جریان توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو شاهد بودیم.

میرسلیم ادامه داد: مقابله با اصل معنویت جنبه دیگر تلاش دشمن است؛ بر همین اساس منحصر کردن تمام مشکلات به معیشت مردم اشتباه است، درست است که موضوع معیشت بسیار حائز اهمیت است، اما ما فراموش کردیم که مسائل دیگری وجود دارد، که چاره‌جویی آنها تواند ما را بر فائق آمدن بر مشکلات معیشتی مسلط کند.
وی تصریح کرد: امروز در عین اینکه با مشکلات معیشتی روبروییم، شاهدیم که در کشور اسراف متوقف نشده به طوری که در بودجه ۲۰ تا ۳۰ درصد امکان صرفه‌جویی وجود دارد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ در مدارس اشاره کرد و گفت: جنبه دیگر تهدیدات جبهه کفر دفاع از اباحه‌گری است؛ به طوری که علی رغم مخالفت صریح رهبری در عدم اجرای سند ۲۰۳۰ شاهدیم که در برخی مدارس تشویق به اباحه‌گری می‌شود.

کد خبر 446427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.