مرتضوی مقدم: دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال خسته کردن مردم است

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه انقلاب فقط جنگ و جبهه نیست، گفت: امروز دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال خسته کردن مردم و تحت فشار قراردادن آنها است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم در جلسه تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس با اشاره به اینکه حدوث و بقای انقلاب هر دو معجزه بود، گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد که انقلاب اسلامی بر رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله با حمایت همه جانبه استکبار جهانی، پیروز شود. حدوث این انقلاب این بود که خداوند خواست که در این قطعه از زمین بر ملت شیعه اثنی عشری منت نهاده و این معجزه محقق شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

وی افزود: همه می‌دانند که چه قدرت‌هایی پشت رژیم شاهنشاهی بود اما اراده خداوند متعال بر این بود که انقلاب حادث شود. بقای این انقلاب هم معجزه بود.

رئیس دیوان عالی کشور ادمه داد: جمهوری اسلامی در روزهای ابتدایی چیزی نداشت، تجهیزات نظامی نسبت به دنیای استکبار تقریباً صفر بود. یک دنیا علیه این انقلاب تازه حادث شده بسیج شده بودند، انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف با توطئه‌ها و برنامه ریزی‌های مختلف مواجه شد اما محکم به راه خود ادامه داد.

مرتضوی مقدم با تاکید بر اینکه در این انقلاب مردان خدایی بودند که پرورش یافته دامن اهل بیت و مکتب حسین (ع) بودند، افزود: این مردان پرورش یافته در مکتب حسینی با توکل بر خدا، انقلاب تازه حادث شده را ۴۰ سال با اقتدار پیش بردند و این یک معجزه بود.

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم چه توطئه‌هایی علیه انقلاب اسلامی شده و توطئه‌ای نیست که بر کسی مستور مانده باشد اما خداوند همه توطئه دشمنان را شکست داد. مردان خدایی با توکل بر خدا و اقتدای به امام حسین (ع) وارد میدان شدند، بعضی به شهدای کربلا پیوستند و برخی هنوز در میدان و در حال مبارزه هستند و انقلاب را پیش می‌برند.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: انقلاب جبهه‌های مختلفی دارد. جنگ امروز، جنگ اقتصادی است. از طرف دیگر هم عوامل دشمن در داخل کشور با حرکات ضدانقلابی، به دنبال خراب کردن انقلاب از درون هستند. در جبهه جنگ اقتصادی هم مردانی هستند که در صحنه حاضر هستند و نقش آفرینی می‌کنند.

مرتضوی مقدم افزود: امروز مردان جهادی در قوه قضائیه نیز در صحنه حضور دارند و وظیفه شأن مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًی مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ اِلاّ تَفْعَلْ تَظْلِمْ. یعنی نسبت به مردم چه از جانب خداوند و چه از جانب افراد خاص خاندان و خویشاوندان نزدیکت و چه از جانب رعایایی که بدان‌ها علاقه و گرایش مخصوص داری، انصاف را رعایت کن. اگر چنین نکنی، ستم خواهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در عصر امروز، جبهه قضات قوه قضائیه مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است. ما به مردان جبهه‌های جنگ، شهدای بزرگ و شهدای دستگاه قضا که خون خود را برای اعتلای انقلاب و جمهوری اسلامی دادند و در

کد خبر 446410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.