پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه خان در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: از پیشرفت ۳۵ درصدی مجموعه تجارتی و پارکینگ طبقاتی خورشید شهر (خان) خبر داد و گفت: این مجموعه برای نخستین بار در استان با سقف وافل و بدون استفاده از تیر اجرا می‌شود.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه با توجه به مزیت مشارکت بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اجرایی، رویکرد پروژه‌های مشارکتی بیش از پیش مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته که در این انتخاب بخش خصوصی به عنوان اولین قدم، تصویر بسیار زیادی در انجام موفقیت‌آمیز هر پروژه مشارکتی خواهد داشت.

وی افزود: در همین راستا منطقه ۱۵ اقدام به اجرای پروژه بزرگ تجاری اداری خان با کمک بخش خصوصی کرده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه طرح‌های عمرانی و نحوه فرآیند جذب مشارکت‌های سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای عمران و توسعه پایدار شهری بسیار مهم است، گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان مهم‌ترین نهاد متولی مدیریت شهری، وظیفه تأمین زیرساخت‌ها و بهبود شرایط زندگی شهروندان را بر عهده دارند که متأسفانه محدودیت منابع بودجه‌ای دولت‌ها، برای تأمین مالی پروژه‌های بزرگ و همچنین تقاضای زیاد مالی موجود، دستیابی به این اهداف را برای شهرداری‌ها که همواره با منابع و درآمدهای محدود و ناپایدار مواجه هستند با مشکل رو به رو می‌سازد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای رفع این مسئله توجه به مشارکت بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی مناسب در طرح‌ها و پروژه‌های توسعه شهری است که اجرای این پروژه عظیم، رشد و تحول بسیار خوبی را برای اهالی این منطقه رقم خواهد زد.

قاسمی با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی مجموعه تجاری و پارکینگ طبقاتی بزرگ خان خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۴۸ مترمربع و با مساحت زیربنایی حدود ۲۲۳۰۰ مترمربع در شش سقف در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طبقه همکف پروژه خان به صورت تجاری و با یک مبلمان شهری بزرگ از خیابان اباذر به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع است، گفت: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه که سه طبقه آن تجاری بوده و شامل ۱۸۲ واحد تجاری و ۴۰۶ عدد پارکینگ است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجموعه تجارتی و پارکینگ طبقاتی خورشید شهر (خان) نخستین مجموعه‌ای است که در استان اصفهان با سقف وافل و بدون استفاده از تیر اجرا می‌شود که به صورت پانچ‌هایی بر روی ستون‌ها طراحی شده و از نظر سازمان آتش نشانی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی مورد تأیید است.

کد خبر 446386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.