اولین مدرسه آموزش تحرک پایدار در پرتغال

آمادورا، متراکم‌ترین شهر در کشور پرتغال، میزبان اولین مدرسه تحرک کشور است که در آن دانش‌آموزان تردد پایدار در داخل شهر را آموزش خواهند دید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته تحرک پایدار کشورهای اروپایی در سال جاری نتایج مطلوبی از خود به جای گذاشت که از مهم‌ترین آن می‌توان به افتتاح اولین مدرسه آموزش تحرک پایدار در آمادورا اشاره کرد. در این مرکز آموزشی، کودکان و نوجوانان نه تنها قوانین راهنمایی و رانندگی را به طور کامل یاد می‌گیرند، بلکه استفاده از تحرک پایدار را به عنوان یک مسئولیت همگانی برای ایجاد شهری بهتر فرا خواهند گرفت. در واقع، مرکز آموزشی جدید سازه‌ای مفهومی است که با هدف تعلیم کودکان و نوجوانانی مسئولیت‌پذیر نسبت به شهر خود احداث شده است.

کودکان بین ۶ تا ۱۴ ساله آمادورایی می‌توانند در کلاس‌های آموزشی مدرسه تحرک شرکت کنند و از آموزش‌های نظری و عملی بهره گیرند. این کلاس‌ها از ساعت دو تا پنج عصر به مدت سه ساعت برگزار می‌شود که البته این بازه زمانی نیز به سه بخش تقسیم شده است و کودکان به دلخواه خود می‌توانند ساعت کلاسشان را انتخاب کنند. مدرسه تحرک مجهز به وسایل نقلیه الکتریکی است و به کودکان قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین حس مسئولیت‌پذیری برای تردد پایدار در داخل شهر را آموزش می‌دهد.

از نظر طراحان مدرسه تحرک آمادورا، کودکان بهترین وسیله برای تغییر در پایداری شهری هستند که می‌توان از طریق آن‌ها به استراتژی‌های زیست‌محیطی جامه عمل پوشاند. چنانچه مقامات ارشد یک کشور زمینه را برای آموزش این گروه‌های سنی فراهم آورند، آنگاه نسلی آگاه و متعهد در مقابل هم‌نوعان و محیط زیست خود پرورش خواهند داد که همین امر می‌تواند آینده‌ای پایدارتر و بهتر برای شهرها به ارمغان آورد.

این روزها تحرک مفهومی چندبعدی است که فراتر از امنیت پیش رفته و فلسفه جدیدی از زندگی شهری را در بر گرفته است. درک استفاده از محیط زیست و فضاهای عمومی به روشی پایدار می‌تواند به زیست‌پذیری بیشتر شهرها کمک کند و جهانی پاک از هر گونه آلودگی هوایی به ارمغان آورد.

کد خبر 446382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.