تبدیل پسماندهای الکتریکی به کندوهای عسل در لهستان

برنامه‌ریزان در شهرهای مختلف کشور لهستان در یک سال گذشته، از پسماندهای الکتریکی برای تولید کندوهایی برای زنبورهای عسل بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چستوهووا کلانشهری با جمعیت بالای ۲۲۰ هزار نفر در جنوب لهستان نیز اخیراً به جنبش سراسری تبدیل مواد بازیافتی الکتریکی به کندوهای زنبور عسل در کشور پیوسته است. به زودی با استفاده از مواد بازیافتی الکتریکی تعداد ۳۲ کانتینر در سراسر شهر قرار داده می‌شود تا شهروندان با امنیت خاطر کامل ضایعات الکتریکی خود را در آن قرار دهند و از بستری آموزشی به طور خلاقانه بهره گیرند. بعضی از این کانتینرها به رنگ قرمز است که شهروندان می‌توانند در آن‌ها زنبورداری شهری را تمرین و عسل مورد نیاز خود را تولید کنند.

هدف اصلی مقامات رسمی در شهرهای مختلف لهستان برای ایجاد کندوهای عسل از پسماندهای الکتریکی، نه تنها پاکسازی محیط زیست از مواد آلاینده است، بلکه از این طریق می‌خواهند شهروندان خود را به ترویج فرهنگ استفاده دوباره از مواد بازیافتی سوق دهند.

تبدیل مواد بازیافتی الکتریکی به کندوهای عسل تنها بخشی از اقدامات شهردار چستوهووا برای ترویج فرهنگ استفاده دوباره از مواد پسماند جهت پاکسازی محیط زیست از مواد آلوده است. مقامات رسمی این شهر در نظر دارند مدرسه‌ای احداث کنند که در آن دانش‌آموزان در کنار والدین خود در قالب انیمیشن‌های کودکانه جذاب، فیلم، اینفوگرافیک و گزارشات چندرسانه‌ای مسائل مربوط به بازیافت مواد زائد را فرا می‌گیرند. علاوه بر این، شهردار قصد دارد وب سایتی فعال کند که در آن کارکنان شهرداری به تمام پرسش‌های مطرح‌شده از طرف شهروندان در خصوص محیط زیست و مواد زائد را پاسخ خواهند داد.

در نهایت و احتمالاً جالب‌ترین اقدام شهردار چستوهووا همان کانتینرهای قرمز رنگی است که از طریق مواد بازیافتی به تولید عسل منجر می‌شود. شهروندان می‌توانند با جمع‌آوری مواد پلاستیکی و تحویل آن‌ها به کانتینرها، به نسبت میزان مواد تحویلی، آموزش رایگان ببینند و عسل تولید کنند.

کد خبر 446372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.