جانشین فرمانده کل ارتش: هر تهدیدی را پاسخ می‌دهیم

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در شرایطی که بعد از انقلاب ما حمایتی در موضوع تجهیزات دفاعی نداشتیم، بانیروهای خودباور و خدامحور به خودکفایی رسیدیم و امروز هر تهدیدی را پاسخ می دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس، جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاحیه دوره هشتم دکترای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب و دوره سی و یکم کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس، گفت: عبور از تحریم‌ها با فرهنگ مقاومت و ایستادگی به راحتی مقدور است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متأثر از نهضت عاشورایی امام حسین (ع) است، گفت: قیام امام حسین (ع) در راستای انسان‌سازی و تکامل بشریت بوده است و ما باید با تاسی به این مکتب متعالی کار را پیش ببریم.

جانشین فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ما باید از نهضت عاشورا فرهنگ استقامت را کسب کنیم؛ چراکه در نهضت عاشورا تکلیف به عمل پاداش ماندگاری مکتب اسلام را در پی داشت.

دادرس خاطرنشان کرد: ما از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم بودیم و اگر این تحریم‌ها نبود، ما به مرحله اراده و تدبیر نمی‌رسیدیم و شاهد پیروزی‌های بزرگ امروز نبودیم.

وی گفت: امروز برخی از کشورهای منطقه دارای تجهیزات مدرنی، چون جنگنده اف ۳۵ و سامانه‌های پدافندی پیشرفته هستند، اما این تجهیزات برای آنان اقتدار و عزت نیاورده است و گاه می‌بینیم که آن‌ها را «گاو شیرده» خطاب می‌کنند و بیان سران کفر برای آنان این‌گونه است که می‌گویند این‌ها یک هفته هم بدون حضور ما قادر به بهره‌گیری از تجهیزات‌شان نیستند.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: اگرچه ما امروز اف ۳۵ نداریم، اما تجهیزاتمان عاریتی نیست و عامل قدرت‌های بزرگ در منطقه نیستیم. ما توانسته‌ایم با تدبیر، تحریم‌ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم و به مرحله ابتکار و خودکفایی در ساخت تجهیزات مختلف دفاعی برسیم و تجهیزاتمان امروز اقتدار آفرین است. کشورهای منطقه امروز با وجود تجهیزات مدرن، استقلال ندارند و در راستای منویات استکبار جهانی حرکت می‌کنند.

دادرس در ادامه با اشاره به خودکفایی نیروهای مسلح گفت: ما در نیروی زمینی آنچه که نیاز داریم را تولید می‌کنیم و از تانک، توپ، بالگرد، موشک‌های زمین به زمین و موشک‌های کوتاه‌برد را در درون کشور می‌سازیم و نیروهای خلاق و خدامحور ما امروز پاسخگوی تهدیدات هستند.

وی اضافه کرد: در نیروی هوایی، ما جت تمام ایرانی را ساختیم و چند روز پیش که از خط تولید آن بازدید می‌کردم، مشاهده کردم که نیروی هوایی یک نیروی توانمند، متخصص، یکدست و آماده است.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در حوزه پهپاد نه‌تنها از دنیا عقب نیستیم، بلکه به دستاوردهایی در این رابطه دست یافته‌ایم که گفتن آن ممکن است به مصلحت نباشد. ما تجهیزات مدرنی داریم که شاید در برخی حوزه‌ها از سطح دنیا نیز بالاتر باشد و از همه مهم‌تر اینکه هدایت آن بر عهده خودمان است.

دادرس خاطرنشان کرد: نیروی پدافند هوایی ما امروز از رادارها و تجهیزات پدافند بسیار توانمندی برخوردار است و نیروی دریایی ما امروز اقیانوس‌ها را می‌پیماید و از زیرسطح‌های بسیار توانمندی برخوردار است که این‌ها توسط نیروهای داخلی متکی به خدا انجام شده است.

وی افزود: در شرایطی که بعد از انقلاب ما حمایتی در موضوع تجهیزات دفاعی نداشتیم، با نیروهای خودباور و خدامحور به خودکفایی رسیدیم و امروز هر تهدیدی را پاسخ می‌دهیم.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان با اشاره به تلاش دشمن برای مذاکره با ایران گفت: وقتی که دشمن از مذاکره حرف می‌زند به این معناست که توانمندی‌های ما اثرگذار است و در رفتار دشمن تغییر ایجاد می‌کند. امروز این توانمندی‌ها در واقع تحقق وعده خدا برای ملت ایران است که سختی‌ها را تحمل کرده و به مرحله خودکفایی رسیده‌اند.

کد خبر 446364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.