تولید ١۶۵ هزار کیلو وات ساعت برق در نیروگاه‌های خورشیدی سازمان پارک‌ها

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با بهره‌برداری از هفتمین نیروگاه خورشیدی سازمان در بوستان غدیر ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به بالای ٢٠٠ مگا وات ساعت خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان گفت: در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر پروژه احداث نیروگاه‌های خورشیدی از سال ٩٧ آغاز و تا امروز ۶ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ١۶۵ هزار کیلو وات ساعت تولید برق در مناطق مختلف شهر قم احداث و در مدار قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق ١،٣،۵ و ۶ گفت: با احداث این نیروگاه‌ها در هر سال از تولید حداقل ۱۱۵ تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌شود که این موضوع در راستای فرهنگ‌سازی و حفظ هوای پاک حائز اهمیت است.

جوادیان با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی بوستان غدیر در سال جاری ادامه داد: پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در بوستان غدیر واقع در منطقه هشت، با ظرفیت ٢٠ کیلو وات ساعت تا پایان سال جاری انجام و با بهره‌برداری از این نیروگاه تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی سازمان به بالای ۲۰۰ مگاوات ساعت خواهد رسید.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور امکان سنجی دقیق در راستای فرهنگ سازی بیش از پیش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر انجام شده و در آینده نزدیک شاهد ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در سایر مناطق شهری خواهیم بود.

کد خبر 446349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.