۳ روز مانور فرضی توسط آتش‌نشانی زنجان

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به انجام سه روز مانور فرضی توسط آتش‌نشانی گفت: آتش‌سوزی روشاسنتر صرفا یک عملیات فرضی بود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل رستمی اظهار کرد: به مناسبت هفتم مهرماه روز ایمنی، مانور عملیاتی توسط آتش‌نشانی زنجان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این مانور، هفت سناریو پیش‌بینی شده بود، گفت: این سناریوها شامل نجات از چاه، نجات غریق، نجات محبوس در آسانسور، نجات از ارتفاع، اطفای حریق مجتمع تجاری، عملیات اطفای حریق مجتمع روشا سنتر، اطفای حریق دو منزل مسکونی همجوار و تصادفات جاده‌ای بود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در این عملیات‌ها ۲۱ گروه عملیاتی با حضور ۱۰۹ نیروی عملیاتی و ۱۰ نیروی ستادی حضور داشتند، تصریح کرد: در مجموع ۱۱۹ آتش‌نشان در این زمینه همکاری کردند.

رستمی با بیان اینکه اکیپ عملیاتی روشاسنتر نیز ۱۵ نفر بود، تصریح کرد: نیروهای اطفای حریق این مجتمع در قالب هشت تیم اطفای حریق و هفت اکیپ امداد و نجات انجام شد.

وی ادامه داد: عملیات مربوط به روشاسنتر در قالب تخلیه اضطراری محبوسین و مصدومین اجرایی شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان تصریح کرد: در این عملیات فرضی سه مصدومی که حال وخیم داشتند به صورت فرضی از مجتمع پایین آورده شدند.

رستمی گفت: مانور مثل آمادگی عملیاتی نیروهای آتش نشان بود که با توجه به اینکه هفته ایمنی و روز آتش‌نشانی نزدیک بود بحث آمادگی نیروها محک زده شد.

وی با اشاره به اینکه مانورها در سه روز به صورت روزانه و شبانه عملیاتی شد، تصریح کرد: طبق آنالیزی که انجام شد، آمادگی عملیاتی نیروها قابل قبول بود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه عملیات انجام شده در روشا سنتر صرفاً یک مانور بود، اضافه کرد: این عملیات فرضی بوده و آتش‌سوزی در این محل رخ نداده بود و همه این اقدامات با همکاری مالک انجام شد.

رستمی هدف از برگزاری این مانورهای فرضی را ایجاد آمادگی بیشتر در بین آتش‌نشانان عنوان کرد و گفت: البته آمادگی نیروهای عملیاتی در این عملیات‌ها خوب ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک دوره‌های عملیاتی برای پاسخگویی به حوادثی همچون حریق مواد شیمیایی و خطرناک و حوادث رادیو اکتیو نیز برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر هم حوادث مربوط به حریق شهرک‌های صنعتی توسط آتش‌نشانی انجام می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 446348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.