کاهش حدود ۱۹ میلیونی مسافران مترو مشهد به دلیل شیوع ویروس کرونا

مدیرعامل شرکت بهره برداری شرکت قطار شهری شهرداری مشهد از جابه جایی بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر توسط خطوط قطار شهری در شش ماه اول امسال خبرداد و گفت: کاهش حدود ۱۹ میلیونی مسافر قطار شهری در شش ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا را شاهد هستیم.

به گزارش ایمنا، وحید مبین مقدم در این خصوص گفت: در شش ماه اول امسال حدود ۹ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۸۴۳ مسافر از طریق خطوط قطار شهری جابجا شده‌اند.

وی افزود: طی این مدت شش میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۵۸ مسافر از طریق خط یک و دو میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۸۵ مسافر نیز از طریق خط دو جابجا شده‌اند، این در حالی است که در شش ماهه ابتدای سال گذشته ۲۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۷۴ مسافر از طریق خط یک و پنج میلیون و ۸۵۰ هزار و ۹۷۲ مسافر از طریق خط دو قطار شهری جا به جا شده‌اند.

مبین مقدم تصریح کرد: مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد که جابجایی مسافر توسط خطوط قطار شهری در شش ماهه اول امسال ۱۸ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۰۳ مسافر نسبت به شش ماهه اول سال ۹۸ کاهش داشته است.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه دلیل کاهش جا به جایی مسافر در شش ماهه اول امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است، اظهار کرد: در مجموع خدمات دهی خط یک و دو قطار شهری از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا ۶ خرداد ۹۹ برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا تعطیل بود که همین امر بر کاهش مسافر تأثیر زیادی داشته است.

وی ادامه داد: طبق آمار پر مسافرترین ایستگاه‌های سال ۹۸ در خط یک قطار شهری ایستگاه‌های شریعتی، بسیج، پارک ملت، غدیر و در خط دو ایستگاه‌های شریعتی، مفاح، شهدا و طبرسی بوده‌اند.

مبین مقدم افزود: همچنین ایستگاه‌های شریعتی، پارک ملت، بسیج و غدیر در خط یک و ایستگاه‌های شریعتی، مفتح، طبرسی، شهدا و شهید کاوه نیز در خط دو پر مسافرترین ایستگاه‌ها در شش ماهه اول سال ۹۹ بوده‌است.

کد خبر 446334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.