ایجاد ۲۴ غرفه اشتغالزایی در ورامین

شهردار ورامین از راه‌اندازی ۴۲ غرفه اشتغال‌زایی و تولید در این شهر توسط مدیریت شهری در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین دهقان، اظهار کرد: شهرداری ورامین در راستای اجرای ماده ۱۶ شهرداری‌ها در خصوص تهیه مکانی برای تولیدکنندگان که دارای سرمایه کم هستند در دو سال گذشته اقدامات نسبتاً خوبی را انجام داده است.

وی افزود: در سه نقطه از شهر که دو نقطه از آن به صورت دائم است در طول سال و به صورت روزانه این غرفه‌ها برپا است و هم موضوعات کارآفرینی و اشتغال‌زایی بوده که ما در پارک جوان در پشت مسجد جامع پروژه گشت گاه را راه‌اندازی کردیم که حدود ۳۰ غرفه در آنجا برپاشده است.

شهردار ورامین ادامه داد: با توجه به درگیری همگانی با ویروس کرونا برخی از غرفه‌ها در حال حاضر فعال هستند که امید است با از بین رفتن این ویروس منحوس تمام غرفه‌ها که با هزینه حدود ۲.۵ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذار احداث شده، فعال شود.

دهقان اضافه کرد: در محله ده شریفا که یکی از مناطق محروم شهرستان است برای اولین بار این اتفاق افتاد که به صورت مشارکت و امضا تفاهم‌نامه‌ای بین شهردار و آستان قدس رضوی این مهم انجام گرفت و نزدیک به دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تجهیزاتی در این منطقه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یک فضای سوله‌ای برای اشتغال‌زایی حدود یکصد نفر از بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست به صورت مشارکت و تفاهم‌نامه‌ای اداره می‌شود که در حال حاضر حدود ۷۰ نفر در آنجا فعالیت می‌کنند.

شهردار ورامین عنوان کرد: موضوع امرار و معاش و حقوقی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده خوب است همچنین تولید و اشتغال که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده در این مکان در حال انجام است.

دهقان اضافه کرد: در این برهه از زمان، وضعیتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است این واحد تولیدی در بحث تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی تولیدات خوبی انجام داده است و گروه‌های جهادی که نیاز به ماسک داشتن به آن‌ها داده شد و در بین مردم شهرستان و حتی در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۱۲ غرفه فصلی و مناسبتی در پایانه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ایجاد شد که در کمربندی شمال شرق واقع‌شده و آنجا هم غرفه‌های به صورت فصلی برگزار می‌شود که صنایع‌دستی، تولیدات معرق، تولیدات کشاورزی و زنان کارآفرین که در ورامین تولید می‌شود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

شهردار ورامین تأکید کرد: برپایی نمایشگاه دائمی در شهرستان به عنوان یکی از ضروریات لازم یکی از پروژه‌هایی که در دستور کار شهرداری ورامین قرار دارد و در حال پیگیری هستیم و باید حتماً این مهم اتفاق بیافتد؛ مطالعات لازم در این خصوص در حال انجام و امید است بتوانیم این پروژه بسیار حائز اهمیت در شهرستان ایجاد شود.

منبع: فارس

کد خبر 446325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.