تامین اجتماعی باید در مقابل رانندگان تاکسی پاسخگو باشد!

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تامین اجتماعی از به روز رسانی لیست بیمه رانندگان تاکسی سر باز می زند، لذا این سازمان باید در مقابل صف رانندگان تاکسی متقاضی بیمه پاسخگو باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرضیه حصاری درباره وضعیت بیمه رانندگان تاکسی و به روز رسانی لیست بیمه این رانندگان توسط سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ اصلاح فهرست بیمه رانندگان تاکسی انجام نشده تا در سقف بیمه شدگان بتوانیم افرادی که راننده نیستند و یا به اشتباه در سال‌های گذشته بیمه شده اند و همچنان برای آنها بیمه پرداخت می‌شود، حذف و در همان سقف، رانندگان واقعی را به لیست اضافه کنیم.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد فهرست فعلی بر اساس بررسی انجام شده راننده نیستند و در هیچیک از پایگاه‌های اطلاعاتی ما که بر اساس آن سوخت داده می‌شود، شناسایی نشده اند. از اواخر سال ۹۶ که این موضوع را دنبال کردیم و پس از رفت و برگشت‌های فراوان در اواخر سال گذشته با رویکرد مثبت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توافق نامه‌ای حاصل شد و مقرر شد با این رویکرد این مشکل حل و فصل شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: امروز حدود هفت ماه از این توافق نامه می‌گذرد و چند جلسه برگزار شده و دستورالعمل مرتبط با این مهم نوشته شده است، اما در آخرین جلسه‌ای که داشتیم مشخص شد قرار نیست سازمان تأمین اجتماعی این کار انجام دهد و همانطور که در هفت ماه گذشته این کار را انجام نداده، نمی‌خواهد نسبت به انجام آن اقدام کند.

حصاری تاکید کرد: بارها خواسته ایم این به روز رسانی لیست رانندگان اجرایی شود، ولی متأسفانه به دلایل مختلف کار را انجام نداده اند. بنابراین با توجه به اینکه از روز نخست به کمک اتحادیه تاکسیرانی، تاکسیرانی تهران و شهردار تهران پیگیر موضوع بودیم باید اعلام کنیم اگر با این رویکرد موضوع ادامه پیدا کند این مهم حاصل نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولیت تضییع حقوق رانندگان در صف برای بهره مندی از بیمه با کدام دستگاه است، گفت: برای ما هم بروزرسانی نشدن این لیست توسط سازمان تأمین اجتماعی بسیار عجیب است؛ این وظیفه سازمان تأمین اجتماعی است که یارانه دولتی برای افرادی لحاظ شود که مستحق واقعی دریافت یارانه است که متأسفانه سال‌ها این کار انجام نشده و پس از سه سال پیگیری بازهم این کار انجام نشده و در این زمینه سازمان تأمین اجتماعی باید پاسخگو باشد.

کد خبر 446291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.