نگاه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری پایتخت کاسبکارانه نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت‌: نگاه مدیریت شهری به موضوع سرمایه گذاری در شهر کاسبکارانه نبوده و جذب نقدینگی مردم به فعالیت‌های موردنیاز شهر دنبال می‌شود.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص میزان تحقق‌پذیری پروژه‌های سرمایه گذاری پایتخت در وضعیت کنونی کشور، اظهار کرد: جذب نقدینگی مردم به فعالیت‌های موردنیاز شهر در اولویت فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بوده و این امر به دور از نگاه سودآوری صرف دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با دید کاسبکارانه به موضوع سرمایه گذاری در شهر نگاه نمی‌کند، ادامه داد: به طور مثال در یک منطقه شهری نیاز به ایجاد پارک احساس می‌شود و ممکن است سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه ابراز تمایل کند و در قبال آن بهره برداری از واحدهای تجاری پارک را برای چند سال در انحصار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهرداری در این خصوص نگاه کاسبکارانه ندارد که چه سودی کسب خواهد کرد بلکه برای مدیریت شهری این مهم در اولویت است که نیاز آن منطقه به فضای سبز برطرف شود و سود خود را در نظر نمی‌گیرد.

وی در خصوص توجیه اقتصادی ساخت هتل در محدوده نمایشگاه شهر آفتاب با وجود آنکه این مکان فعالیت چندانی ندارد، افزود: شهر آفتاب، نمایشگاهی بین‌المللی است و همین امر باعث می‌شود نیاز به هتل‌سازی در محدوده آن احساس شود؛ حال اینکه بتوان سرمایه گذاری را جذب کرد که این هتل سازی را انجام دهد از توانایی‌های شهرداری محسوب می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: سرمایه گذار نیز برای آنکه در زمان تعطیلی نمایشگاه متحمل ضرر مالی نشود باید راهکارهای لازم را پیش بینی کند. در این مورد نیز نگاه شهرداری به موضوع سرمایه گذاری کاسبکارانه نبوده و به نیاز این محدوده نگاه می‌شود.

وی درخصوص میزان تحقق درآمدهای غیرنقدی شهرداری در سال جاری، گفت: براساس گزارش‌هایی که شهرداری تهران در این رابطه داده است فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده و به زودی شاهد تحقق دو هزار میلیارد تومانی بودجه در این بخش خواهیم بود.

کد خبر 446289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.