۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و نگهداری زیرساخت‌های فاوا در سال ۹۹

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری حدود ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال در حوزه معاونت شبکه و مرکز داده این سازمان شامل مرکز داده، سخت افزار و تجهیزات، شبکه همچنین تعمیر و نگهداری پروژه‌های این حوزه در دستور کار سازمان فاوا قرار گرفته است.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ۷۰ پروژه در دست اقدام سازمان حدود ۴۰ پروژه مربوط به توسعه زیرساخت‌های فاوا و مابقی با بیش از ۶۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه تعمیر و نگهداری قرار دارد.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های اجرا شده این سازمان در سال گذشته، تصریح کرد: در سال ۹۸ نیز بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت پروژه‌های توسعه و نگهداری زیرساخت‌های فاوا صرف شده که بدون انجام این مهم، ارائه خدمات شهرداری بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشکل مواجه می‌شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: تأمین، راه‌اندازی و بهره‌برداری از سیستم‌های متمرکز ذخیره‌سازی جدید به منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی مرکز داده، تأمین سوییچ‌های مناطق و ساختمان‌های شهرداری جهت افزایش ظرفیت مراکز مورد نیاز، اتصال ساختمان‌های مورد تقاضای شهرداری به شبکه فیبرنوری و برقراری مجدد ارتباط فیبرنوری تعدادی از تقاطع‌های آسیب دیده در حوادث آبان‌ماه ۹۸ از اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین طراحی و نظارت کانال سازی فیبرنوری چهارباغ عباسی، پل روگذر نقش جهان تا میدان میوه و تره‌بار و عملیات کانال سازی فیبرنوری ادامه خیابان فرزانگان تا بزرگراه شهید اردستانی انجام و پروژه‌های راه‌اندازی و بهره برداری اتصال برق شبکه داخلی تجهیزات و چاه ارت فیبر نوری باکس ۷۲ نقطه ترافیکی و زیرساخت شبکه داخلی فیبرنوری میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان (فاز اول) نیز اجرا و بهره‌برداری شد.

ابطحی با اشاره به دیگر پروژه‌های اجرا شده حوزه معاونت شبکه و مرکز داده سازمان فاوا، گفت: طراحی، اجرا، نصب و راه‌اندازی سیستم برق اضطراری، سامانه‌های نظارت تصویری و شبکه داخلی ساختمان‌های شهرداری در مراکز مورد تقاضا و اتصال آن به شبکه شهرداری اصفهان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته سازمان فاوا در سال ۹۸ بوده است.

وی با تاکید بر نظارت سالانه بر اجرای شبکه اختصاصی فیبرنوری و تقاطع‌ها جهت توسعه این شبکه، اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های مؤثر این سازمان در سال ۹۸ پشتیبانی بی‌وقفه از ارتباط ۱۲۰ ساختمان شهرداری، شبکه فیبر نوری اختصاصی به طول ۳۶۰ کیلومتر (کابل)، شبکه داخلی شهرداری شامل ۱۰۰ ساختمان، لینک بی سیم به تعداد ۱۰۳ عدد، تقاطع‌های سطح شهر به تعداد ۱۵۰ نقطه و همچنین تأسیسات، تجهیزات و سرورهای مجموعه شهرداری و مرکز داده بوده که باعث شده فعالیت‌های شهرداری بدون ایجاد وقفه ادامه یابد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه نگهداری و پشتیبانی بیش از هشت هزار تجهیز سخت‌افزاری در مجموعه شهرداری نیز در حوزه خدمات رسانی این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این تجهیزات شامل تجهیزات ناوبری AVL، نمایشگرهای دیواری مرکز کنترل، دستگاه‌های حضور و غیاب، اسکنرهای حرفه‌ای و معمولی، یو. پی. اس ها، رایانه‌ها، چاپگرها و دوربین‌های نظارت تصویری است که در این زمینه فقط در سال ۹۸ بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مورد درخواست رفع اشکال تجهیزات سخت افزاری از سوی همکاران شهرداری به این سازمان اعلام و رفع اشکال شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای پروژه‌های پیش بینی شده و عبور از بحران نوسانات نرخ ارز در تأمین تجهیزات مورد نیاز، بتوان سال ۹۹ در جهت توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری و ارتقا بستر خدمات رسانی سریع و بهنگام به شهروندان گام‌های ارزنده‌تری برداشت.

کد خبر 446286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.