مشارکت شهروندان خمین در اصلاح فضای سبز شهری

شهردار خمین گفت: کیفی‌سازی فضای سبز در دستور کار مدیریت این شهر قرار گرفته و قرار است از ظرفیت‌های مردمی نیز در کاشت و مراقبت درختان استفاده شود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: اصلاح گونه‌ها، تراکم درختان، بهبود وضعیت گل و گیاهان از جمله عوامل مؤثر در ارتقای کیفیت فضای سبز است که علاوه بر اینکه ریه‌های شهر محسوب می‌شود، ظرفیتی برای اوقات فراغت و ایجاد نشاط روحی و روانی است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز خمین ۱۳.۴ مترمربع است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹۸ هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار اصله درخت نیز امسال کاشته شود.

شهردار خمین ادامه داد: روزانه یک‌هزار و ۲۶۰ مترمکعب آب با ۳۶ تانکر در فضای سبز حاشیه این شهر تخلیه و درخت‌های تازه کشت شده هفته‌ای دو تا سه مرتبه آبیاری می‌شود، اما دوره آبیاری درخت‌های کهنسال ۱۰ تا ۱۵ روز است.

مرتضیان گفت: آب فضای سبز در پارک‌ها، بلوارها و میادین از آب شرب جداسازی شده و آبیاری در این مکان‌ها به صورت دستی، بارانی و قطره‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آبیاری فضای سبز موجود خمین به ۹۸ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد، افزود: آبیاری فضای سبز مجزا از منابع آشامیدنی و با کیفیت است و برای این منظور از منابع آبی سد فرنق و شش حلقه چاه استفاده می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 446262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.