افتتاح ایستگاه غواصی مشهد در هفته ایمنی و آتش نشانی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در هفته ایمنی و آتش نشانی ایستگاه غواصی این سازمان (ایستگاه شماره ۲۳) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آتشپاد دوم امیر عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ویژه برنامه‌های سازمان آتش نشانی مشهد به مناسب «هفته ایمنی و آتش نشانی»، اظهار کرد: روز یکشنبه مراسم غبارروبی مزار شش شهید آتش نشان در بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود و در حاشیه آن از خانواده این شهیدان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه روز هفتم مهر ماه رژه خودرویی و لجستیک سازمان آتش نشانی مشهد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این هفته همچنین ایستگاه ۵۲ آتش نشانی مشهد نیز در یک منطقه استراتژیک (منطقه هفت شهرداری) برای پوشش ایمنی بوستان‌های زائر پذیر و مخازن پالایشگاه نفت افتتاح می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از رونمایی از نخستین تریلر آموزش شهروندی آتش‌نشانی سطح کشور در مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی رونمایی از کتابچه شیوه نامه اجرایی کارگروه ایمن‌سازی اماکن پر خطر انجام و این کتابچه را به کشور صادر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته آتش نشانی و ایمنی افتتاح رسمی رشته تحصیلی آتش نشانی در کاردانش دخترانه ریحانه روز پنجم مهرماه انجام شد، ادامه داد: از هفتم تا ۱۳ مهرماه سال جاری هفت قسمت برنامه تلویزیونی مسابقه «چالش آتش نشانان» ساعت ۱۹ از شبکه استانی خراسان رضوی پخش خواهد شد.

آتشپاد دوم عزیزی با اشاره به دستاوردهای این سازمان در سه سال اخیر، اظهار کرد: در طول سه سال گذشته تعداد هشت دستگاه خودرو وارد بدنه عملیاتی آتش نشانی مشهد شده و ۳۸ دستگاه خودرو نیز در حال تأمین اعتبار و خرید است، همچنین پنج هزار و ۵۸ قلم تجهیزات عملیاتی خریداری شده و به امکانات این سازمان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه سازمان آتش نشانی مشهد در کشور در رده دوم و پس از تهران است، گفت: سال ۹۶ میانگین زمان حضور نیروهای آتش نشانی در صحنه حوادث چهار دقیقه و ۱۵ ثانیه بود که این زمان در حال حاضر به چهار دقیقه و ۲۱ ثانیه کاهش یافته است.

کد خبر 446260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.