تقابل عجیب کاربران استقلال، پرسپولیس و پاختاکور در فضای مجازی + عکس

بسیاری از طرفداران سرخابی‌ها گروه‌های تلگرامی طرفداران پاختاکور را تسخیر کرده و به جدال و تقابل با یکدیگر و ازبک‌ها پرداخته تا با برگزاری بدون تماشاگر لیگ قهرمانان و تنها چند ساعت مانده به دیدار حساس استقلال و پاختاکور، جو عجیبی را در فضا مجازی به وجود آورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از حذف الهلال از لیگ قهرمانان استقلال رقیب پاختاکور در یک هشتم نهایی شد و امشب باید در دوحه از این تیم ازبکستانی پذیرایی کند. با وجود آنکه تقابل نمایندگان ایرانی با ازبک‌ها معمولاً از حساسیت کمتری نسبت به نبرد با تیم‌های حاشیه خلیج فارس برخوردار است، اما نکته قابل توجه اینجا است که مصاف این بار باشگاه‌های دو کشور با کری خوانی‌های جالب در فضا مجازی همراه بوده و با وجود زبان کاملاً متفاوت، هواداران استقلال و پاختاکور در گروه‌های مختلف هواداری از خجالت هم در آمده‌اند.

روز گذشته یکی از کانال‌های اصلی هواداری باشگاه پاختاکور، با اشاره به اضافه شدن سیلی از کاربران ایرانی به گروه‌های چت آن‌ها در تلگرام نوشت: "گروه چت پاختاکور حدود ۷۰۰ هوادار داشت. در کمتر از یک ساعت با پیوستن طرفداران استقلال، تعداد عضوهای این گروه به نزدیک ۱۵۰۰ نفر رسید. آنها گروه را تسخیر کردند! بدون رقیب! به گروه ما بپیوندید تا با آنها مقابله کنیم. "

البته تعداد اعلامی این کانال مربوط به جمعه بود و حالا این گروه حدود ۲ هزار عضو دارد که بیشترین آن‌ها را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهد. نکته جالب‌تر اینجا که بر خلاف تصور اولیه ادمین این کانال، استقلالی‌ها تنها افرادی نیستند که به کری خوانی در گروه چت طرفداران این تیم ازبکی پرداخته‌اند و پرسپولیسی‌های زیادی نیز شانه به شانه آن‌ها در این جنگ مجازی حضور دارند.

این کانال عکسی از پیام یک کاربر پرسپولیسی که با کنار هم آوردن اسم پرسپولیس و پاختاکور در کنار هم، نوشته: " امیدواریم بتوانید استقلال را تحقیر کنید. برادران ازبک! " را منتشر کرد و به آن این چنین واکنش نشان داد: "رقابت در ایران شدید است و هواداران استقلال و پرسپولیس تقابل کلاسیک ایرانی را پدید آورده‌اند. هواداران آن‌ها کمی بیشتر از یک باشگاه بزرگ هستند. در حال حاضر نیمی از ایران طرفدار پاختاکور هستند! عکس بالا این ادعا را به اثبات می‌رساند. "

با این حال کانال هواداری پاختاکور شیطنتی نیز انجام داده و با آوردن یکی از کانال‌های هواداری استقلال با ۷۸ هزار عضو، و مقایسه آن با یک و نیم میلیون دنبال کننده پیج اینستاگرام آبی‌پوشان مدعی شده این تعداد فالوئر واقعی نیست و با استفاده از ربات‌ها به دست آمده است. اگر چه این ادعا کاملاً کذب است چرا که کانال تلگرامی اصلی استقلالی‌ها بیش از ۱ میلیون عضو دارد و عکسی که پاختاکوری‌ها به آن استناد کرده‌اند، مربوط به کانال غیر رسمی باشگاه است.

گروه چت طرفداران پاختاکور نیز داستان جذابی دارد. در این گروه علاوه بر کری‌ها هواداری، عده‌ای از طرفداران پرسپولیس به حمایت از حریف ازبکی استقلال می‌پردازند. البته این موضوع برای تمامی هواداران سرخ‌ها حاضر در این گروه صدق نمی‌کند و بیشتر آن‌ها با تکیه بر عرق ملی‌شان از استقلال، رقیبه دیرینه خود برابر حریف ازبکستانی حمایت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، اگر چه کری‌های هواداری جز جدایی ناپذیر فوتبال است و در شرایط فعلی که سکوها خالی از تماشاگران به استقبال رقابت‌های مختلف می‌رون کار به فضا مجازی کشیده شده اما شاید چنین رفتاری از سوی کاربران ایرانی باز خورد چندان مناسبی را در ذهن مردم سایر کشورها به ثبت نرساند. بارها حمله به پیج‌ها و این چنین واکنش‌ها تند و متعصبانه فوتبال دوستان ایرانی فرهنگی نامتعارف از جامعه ما به جهان نشان داده و شاید وقت آن رسیده که فکری اساسی برای آن شود.

با این وجود چنین پیام‌هایی نشانه دیگری هم دارد. اینکه بر خلاف شعارهای همیشگی رقابت‌های باشگاهی در عرصه بین‌المللی از دیدگاه طرفداران تیم‌ها هرگز ملی تلقی نمی‌شود و کری‌ها و جدال‌های هواداران تیم‌ها یک کشور اگر از لیگ داخلی آن بیشتر نباشد، کمتر نیست.

کد خبر 446252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.