امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۵ هزار مصدوم طی ۷۲ ساعت گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر به پنج هزار و ۸۱ مصدوم انواع حوادث طی ۷۲ ساعت گذشته در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور، اظهار کرد: در مدت یاد شده با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سراسر کشور، ۲۸۸ مورد مأموریت امداد و نجات برای امدادرسانی به هموطنان آسیب دیده و متأثر از انواع حوادث در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: با اعزام گروه‌های واکنش سریع امدادی هلال احمر و تلاش امدادگران و نجاتگران اعزامی به محل وقوع حوادث یاد شده، آنان توانستند جان ۲۰۶ مصدوم را نجات دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با تلاش امدادگران و نجاتگران اعزامی به محل وقوع حوادث یاد شده ۱۳۴ نفر از مصدومان برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و ۹۲ نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

ولی پور تصریح کرد: در مدت ۷۲ ساعت گذشته ۴۰ عملیات رهاسازی و نجات فنی نیز برای خدمات رسانی و نجات به ۵۹ مصدوم از سرنشینان گرفتار و آسیب دیده حوادث رانندگی از میان خودروهای آسیب دیده و تصادفی با استفاده از ست‌های نجات هیدرولیک و پنوماتیک انجام شده است.

ولی پور به ایرنا گفت: از مردم درخواست داریم در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه‌ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان و متاثران از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

کد خبر 446241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.